Ga naar inhoud

[OPGELOST] rare manieren

Gast verpoorte

Aanbevolen berichten

@nijltjetweety , inderdaad is chkdsk een zeer nuttig programma, maar denk niet dat het probleem daar aan te wijten is maar aan

Hallo.ik windows xp home opnieuw geinstalleerd op de pc(MEDION) van mijn vader omdat hij teveel problemen had met de pc.
Microsoft bied reeds een tijdje geen updates meer aan voor de xp home versie en dit zou ook wel eens het probleem kunnen zijn. Gaat het hier ook nog eens om een Medion, die zowat zijn specifieke windows besturingssysteem vereist.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk omdat het na installatie goed gaat, en dan weer verslecht aan een schijf met slijtage.

Ik weet niet precies hoe oud deze is.

Het is alsof de schijf data verliest, en zo na een tijd vierkant gaat draaien.

Dit soort problemen blijft uiteraard raden.

Wat je wel kan proberen om hierachter te komen is partitioneren, en xp eens op een andere partitie zetten.

Alleen, de MBR blijft altijd in de cilinders 1 tot 63 zitten.

Je zou eens moeten kijken met een andere schijf, als je er een liggen hebt, dan komt er op dat vlak al duidelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de harde schijf beschadigde clusters? Beschadigde clusters kunnen te wijten zijn aan verkeerd afsluiten pc of kan ook te wijten zijn aan virussen.

Niet als ze 6x terugkomen na format.

Dan zijn het stukken van de harde schijf die versleten zijn waardoor je dataverlies kan krijgen, net zoals bij besmetting.

Maar door virus moet het na 6 volledige format echt wel over zijn lijkt me.

Verder heeft het geen zin hierover te discussieren.

Ik wacht af naar wat de poster te melden heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry voor het misverstand SWAKE.Ik bedoelde dat ik altijd al heb traag geformateerd.

beste allemaal bedankt voor jullie goed advis.In mijn ogen had het geen zin meer,dus heb ik de pc terug gegeven aan mijn vader en heb hem gezegd om hem binnen te dragen naar een pc-hersteller.Toch bedankt voor de snelle reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.