Ga naar inhoud

nieuwe pc


swordfish

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met een nieuwe pc dat ik aan het samenstellen ben.

mobo: MSI Z170A gaming M7

cpu: I7 6700K

ram: corsair DDR4 2x8gb 2666MHz vengeance led

corsair waterkoeling

msi gtx 970 graka

250 gb ssd samsung

corsair RM 650 X voeding

full tower cooler master stryker

 

als ik hem voor de eerste keer opstart, heb ik geen display.

ook geen beeptoon.

als ik de ram verwijder krijg ik wel een beep, dus het mobo werkt.

cpu gecontroleerd, alles lijkt in orde, geen gebogen pinnetjes.

alles fans draaien, ook de cpu fan.

op het mobo zit de 24pin en de 8pin conectors voor stroom.

heb het ook al geprobeerd zonder graka, en hdmi voor de monitor rechtstreeks op het mobo geprobeert, geen display.

bios gereset, batterij verwijdert, helpt allemaal niet.

alles is nieuw aangekocht dus zou me verwonderen dat er iets stuk is.

iemand een idee?

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

er staat nog geen OS op de SSD, het is een nieuwe pc, met allemaal nieuwe onderdelen.

ik wil enkel dat er iets op mijn monitor komt, normaal gezien komt er bij eerste start bovenaan je scherm dat je moet aangeven via wat je wilt booten ofzo.

dan moet je heropstarten en op delete knop drukken zodat je in de bios geraakt.

echter ik krijg totaal geen display.

alsof de monitor niet is aangesloten.

ik veronderstel dat als de processor erin steekt met koeling, je ram erin steekt en als je dan je monitor aansluit op het mobo (hdmi) dat dit toch al zou moeten genoeg zijn om toch iets op de monitor te krijgen.

op de led van het mobo eindigt hij meestal om 4C ofzo, maar dat verschilt nogal, de ene keer 31, dan weer E3 en vanalles nog wat.

ahja, als je de pc opstart, moet je dan altijd een enkele kleine beep krijgen, of is dat niet altijd het geval?

ik hoor iig niks.

enkel als ik de ram verwijder krijg ik driemaal lange beep, wat normaal is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

er staat nog geen OS op de SSD, het is een nieuwe pc, met allemaal nieuwe onderdelen.

ik wil enkel dat er iets op mijn monitor komt, normaal gezien komt er bij eerste start bovenaan je scherm dat je moet aangeven via wat je wilt booten ofzo.

dan moet je heropstarten en op delete knop drukken zodat je in de bios geraakt.

echter ik krijg totaal geen display.

alsof de monitor niet is aangesloten.

ik veronderstel dat als de processor erin steekt met koeling, je ram erin steekt en als je dan je monitor aansluit op het mobo (hdmi) dat dit toch al zou moeten genoeg zijn om toch iets op de monitor te krijgen.

op de led van het mobo eindigt hij meestal om 4C ofzo, maar dat verschilt nogal, de ene keer 31, dan weer E3 en vanalles nog wat.

ahja, als je de pc opstart, moet je dan altijd een enkele kleine beep krijgen, of is dat niet altijd het geval?

ik hoor iig niks.

enkel als ik de ram verwijder krijg ik driemaal lange beep, wat normaal is.

ik weet wel dat het veel voorkomt zoiets, meestal dezelfde fouten zoals, hdmi aansluiten op mobo terwijl er een graka insteekt, verkeerde ram, slechte ram, slechte voeding, gebogen pinnen op het mobo, slecht monitor ofzo, maar ik heb al alles gewisseld, getest en gecontroleert ,bios gereset, batterij verwijdert voor vijf minuten, elektr aansluitingen gecontroleert, waarschijlijk al tien keer, het lukt niet.

Toch vind ik het onwaarschijnlijk dat het mobo stuk zou zijn, hij is splinternieuw, ik ben er zeer voorzichtig mee geweest, ik ben ten einde raad.

nu heb ik contakt genomen met de verkoper, ik mag hem opsturen, maar ik ben daar nie zo voor, denk dat ik er persoonlijk mee zal gaan, liefst ben ik erbij als ze hem testen.

dan weet ik tenminste of hij goed is en of de fout toch bij mij lag.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.