Ga naar inhoud

lnk-bestanden

bobby123

Aanbevolen berichten

Hallo, ik werk sinds kort met vista ultimate. Nu heb ik sinds gisteren al mijn bestanden waaronder word, ie, exel enzo in lnk bestanden.

Ik kan geen systeemherstel maken omdat die mogelijkheid er bij mij niet op zit.

Ik kan de bestanden veranderen dat ze allemaal openen in word, maar dan openen ze echt allemaal in word ook mijn printer enzo...erg vreemd!!

Wie kan mij helpen????!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Welke extensie hebben de bestanden? Als ik goed lees zijn de bestanden gewijzigd met allemaal lnk extensie of ben ik verkeerd? Systeemherstel moet zeker kunnen, maar moet wel als administratorrechten uitgevoerd worden. Hoop dat je wel degelijk systeemherstel bedoelt, en niet bedoelt herstelpunt aanmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, genoeg informatie, en is zeker te herstellen, wel heel wat werk aan als het om veel bestanden gaat. Hoop dat ik het juist heb. Exell bestanden werden van .xls naar .lnk , word documenten van .doc naar .lnk, webpagina linken van .html naar .lnk enzovoort gewijzigd

Hoe dit gebeurd is weet ik zelf niet. Heb jij iets verkeerds uitgevoerd op je PC , of heb je een virus binnengehaald dat de extensies gewijzigd heeft.

Je gaat er wel je verstand moeten bijhouden, en al de .lnk extensies moeten hernoemen naar de oorspronkelijke extensies. Met andere woorden, wat een word document is ga je bijvoorbeeld brief.lnk moeten wijzigen naar brief.doc , een rekenblad in excell dus bijvoorbeeld van rekenen.lnk terug naar rekenen.xls Zou toch wel graag even weten of jijzelf (per ongeluk) alles naar lnk gewijzigd hebt, zoniet heb je een virus binnengehaald dat de extensies gewijzigd heeft. Voor een herstelpunt aan te maken was het wel wat laat in deze situatie. Een herstelpunt maakt men als de PC goed werkt zonder fouten, en als men dan later eens één of ander probleempje heeft kun je teruggaan naar een herstelpunt (tijdstip) wanneer de PC goed functioneerde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zo heel slim is het nou ook weer niet, in principe kan ik alles doen, internetten, bestanden via via wel openen, maar het probleem ligt hem meer in het de naam van het bestand.

Lastig uit te leggen, had er graag een printje van gemaakt en hier neer gezet, maar goed is ff niet anders.

Als ik via start naar alle progr. ga, staat er een heel rijtje met oa.het mediacenter verschillende, hp programma's( bv. hp solution center.lnk)

Het icoontje wat ervoor staat is hetzelfde als in dat hele rijtje.

(via openen met, kan ik een programma kiezen maar daar staat bv hp niet bij en als ik voor word kies, dan zijn gelijk alle icoontjes word en opent alles word...zoals ik al eerder zei.)

Als ik naar de eigenschappen ga, dan staat er bij algemeen

bestandstype: LNK-bestand (.nlk)

beschrijving : hpqdirec.exe

Onder details:

type: NLK bestand

hier is niks in te verwijderen of wijzigen of wat dan ook..

Ik wilde gisteren een fotobestand uitwisselen die ik niet verzonden kreeg en er maar een jpg bestand van wilde maken, daar ik iets fout gegaan, omdat ik waarschijnlijk iets met word het gedaan of aangeklikt( weet niet meer precies) toen was het gelijk mis.. ging erg snel allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, nu snap ik je

.lnk bestanden zijn snelkoppelingen. Op je bureaublad kan dat dus een icoontje zijn dat een snelkoppeling maakt naar een programma, afbeelding enz.......

Hier spreek je over .nlk bestanden, dus is er wel degelijk iets fouts in het besturingssysteem. Krijg je bepaalde foutmeldingen te zien.

Welke HP apparaat gebruik je, want heel wat oudere HP apparaten zijn niet compatibel in Vista en HP heeft hiervoor geen aangepaste updates aangemaakt.

Ik wilde gisteren een fotobestand uitwisselen die ik niet verzonden kreeg en er maar een jpg bestand van wilde maken,
Weet je nog welke extensie dit bestand had, en wat was de foutmelding van niet kunnen verzenden wegens.

En hier heb je een goed programmaatje om printscreens te maken

http://www.pc-helpforum.be/f116/gadwin-printscreen-3060/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Scanner was ook van Hp.

Dit vermoeden had ik, maar wou eerst alle zekerheid. Volgens mij is er een software conflict tussen de software van je HP scanner en je printer. Ik hoop dat je nieuwe printer geen All-in-one apparaat is, dus scannen, printen, kopiëren.

De beste oplossing die ik zie

Met de installatie cd/dvd-rom's van de apparaten al de HP software desinstalleren (software verwijderen dus). Mogelijk zal er gevraagd worden om apparaat(en) van de PC te ontkoppelen.

Wanneer alle HP software verwijdert is, schakel je de PC volledig uit (niet opnieuw opstarten). PC terug opstarten, en je doet een nieuwe installatie van de HP apparaten met de bijhorende software. Je nieuwste HP apparaat is dit een eenvoudige printer of een all-in-one apparaat (printen-scannen-copiëren) een psc apparaat dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.