Ga naar inhoud

Targe pc


Aanbevolen berichten

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Download Zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie).

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Klik met rechts op Zoek.exe en kies voor Als Administrator uitvoeren om de tool te starten.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
emptyclsid;
installedprogs;
standardsearch;
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen.

 

Zo te zien denk ik dat er een probleem is met dit te maken logje.

Ik heb alles gedaan met de antvirus en ook zonder de antivirus maar het resultaat is steeds hetzelfde. Op een moment blijft het Zoek.exe logje draaien zonder verder te gaan.

In bijgevoegd bestand kan je zien dat het laatste dat gebeurde om 22:18 was ( Firefox Extensions 22:18:13,16 ) en het is nu 7:49 in de morgen.

 

Wat moet ik doen?

Zoek.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan proberen we het met een ander programma.

 

Download de 51a5c8edc4692-icon1337952077.pngFarbar Recovery Scan Tool 64 bit van de onderstaande link en plaats het bestand op je bureaublad.

 

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam FRST.txt & Addition.txt op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Rechtsklik op AdwCleaner en kies voor Als Administrator uitvoeren om op te starten.
  • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
  • Na de scan krijg je de melding wachten op actie boven de voortgangsbalk.
  • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

 

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.

Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

 

Logbestand plaatsen

  • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is normaal in dit geval.

Er werd niets verwijderd omdat er niets gevonden werd.

 

In de situatie al verbeterd?

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's (browsers, zoekmachines, ...) uit.

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier geen aanwijzingen van problemen.

 

Open de verkenner en klik met rechts op de C-schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart. Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten.

Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

 

Is er enige verandering na deze actie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.