Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste,

 

Sinds kort blijkt m'n Asus te crashen met het allom bekende 'kernel_data_inpage_error' blue screen.

Het lijkt telkens en enkel te gebeuren als ik de computer even niet gebruik.

 

Elke keer als ik de computer verlaat voor 5-10 minuten is de computer herstart of daarmee bezig.

Als ik de laptop dichtklap tijdens deze afwezigheid of lange tijd de laptop bezig hou, blijkt ie naar behoren te werken (behave dat sinds kort F2 bij opstart niet meer werkt). Na enig opzoekwerk hier op de site heb ik alvast rekening gehouden met enkele tips om jullie assistentie iets of wat te vermakkelijken en Speccy en Blue Screen View gedownload.

Hier de uitkomst van deze programma's :

Speccy link

 

Alvast bedankt!!!!

 

blue-screen-view-29-1-17.txt

aangepast door iFrank
lay-out
Geplaatst:

Update : Zonet is ie gecrashed terwijl ik bezig was in Inkscape.

Ook heb ik net gelezen dat het zou kunnen dat er iets mis is met het RAM geheugen. De Sandisk Cruzer wordt ook gebruikt voor 'ReadyBoost' RAM. Zou het dan ook kunnen dat die het probleem veroorzaakt? Zou 'Readyboost' herinstalleren dat probleem van de baan kunnen helpen, of beter gewoon dat hulpmiddel links laten liggen?

 

Eind november/begin december kon hij niet meer worden opgestart en heeft een kennis zich ermee bezig gehouden. Voordien was het blijkbaar ntoskrnl.exe+1509a0 en nu +14e3a0. September was er dan ook een 'DRIVER_POWER_STATE_FAILURE' op ntoskrnl.exe+153836

 

Nogmaals dank voor bijstand en info!!

 

 

 

Geplaatst:

Test je harde schijf eens met HD Tune:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start (je dient GEEN vinkje te plaatsen bij Quick scan).

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen .

 

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

56f809c972f84-CrystalDiskInfo.jpg

 

 

Aanvullende info over CrystalDiskInfo kan je bekijken in deze video.

Geplaatst:

Na 2 avonden vloeken omdat ie crashte als HD tune op 80-90% zat.... hier dan eindelijk de screenshot.

Gisteren (voordat HD Tune z'n job heeft kunnen afronden dus) heb ik alvast een chkdsk -r, scan en spotfix gedaan, in die volgorde.

's Avonds crashte hij dus opnieuw (vandaag -nog- niet).

crystal.png

HDTune_Benchmark_31-01-17_ATA_____TOSHIBA_MQ01ABD0.png

HDTune_Error_Scan_ATA_____TOSHIBA_MQ01ABD0.png

Geplaatst:

Ik zou je willen aanbevelen om een back-up te maken van al je belangrijke bestanden want je HD is het aan het begeven.

Hoelang ze het nog min of meer gaat doen daar kan helaas niemand een duidelijke uitspraak over doen, dat kan dagen, weken of maanden zijn.

Wat wel zeker is dat je problemen enkel maar zullen toenemen en best kijk je uit voor een nieuwe HD of SSD.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.