Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
  • Na de scan krijg je de melding wachten op actie boven de voortgangsbalk.
  • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

 

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.

Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

 

Logbestand plaatsen

  • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Hierbij de gevraagde logjes.

 

Mag ik eens vragen:

1. Heb je hier iets ontdekt dat de pc zou kunnen vertragen?

2. Was er iets echt gevaarlijks op de pc - mij lijkt niet

 

We zijn nog niet toe aan het opnieuw proberen van mijn oplossing van Windows Update omdat ik eerst wil proberen de pc te versnellen.

Een groot probleem is dat er gewerkt wordt met Wifi en - dat ontdek ik vandaag - via een TPLink dongle (op doosje staat 300mbps).

Dat is natuurlijk allemaal niet ideaal. Wat denk jij?

De afstand naar de modem is meer dan 10m.

Powerline adapter zou ook een mogelijkheid zijn. Ik zie dat de minder dure modellen (+/- 50€) 500mbps geven - zou dat voldoende zijn?

tfAdwCleaner[C2].txt

tfAdwCleaner[S6].txt

Geplaatst:

De malware is nu opgeruimd.

De aanwezigheid van actieve restanten van vorige virusscanners zou een vertragende factor kunnen zijn.

Die zijn ondertussen ook zo goed als opgeruimd.

Enkel nog een laatste controle doen.

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Download Zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie).

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en kies voor Als Administrator uitvoeren om de tool te starten.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
avira;z
avira;a
mcafee;z
mcafee;a
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

 

17 uren geleden, amazone zei:

Een groot probleem is dat er gewerkt wordt met Wifi en - dat ontdek ik vandaag - via een TPLink dongle (op doosje staat 300mbps).

Dat is natuurlijk allemaal niet ideaal. Wat denk jij?

De afstand naar de modem is meer dan 10m.

Powerline adapter zou ook een mogelijkheid zijn. Ik zie dat de minder dure modellen (+/- 50€) 500mbps geven - zou dat voldoende zijn?

Een bekabelde verbinding is altijd sneller dan draadloos maar een 300 mbps wifi zou zeker snel genoeg moeten zijn.

Er hang natuurlijk veel af van de hindernissen (muren of plafonds) tussen de modem en de pc of laptop.

Die kunnen het wifi signaal sterk verzwakken en de verbinding trager maken.

Controleer of de laatste drivers voor de TPLink dongle zijn geinstalleerd.

Probeer ook eens om het wifi signaal op een ander kanaal te zetten (in de modem/router) ; dat helpt soms ook om de snelheid te verhogen.

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Download Zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie).

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Rechtsklik op Zoek.exe en kies voor Als Administrator uitvoeren om de tool te starten.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\Windows\System32\config\systemprofile\AppData\Roaming\Avira;fs
C:\Program Files\McAfee Security Scan;fs
C:\ProgramData\McAfee;fs
C:\ProgramData\McAfee Security Scan;fs
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\McAfee Security Scan Plus;fs
C:\Users\All Users\McAfee;fs
C:\Users\All Users\McAfee Security Scan;fs
C:\Users\All Users\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\McAfee Security Scan Plus;fs
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}\InProcServer32];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}\InProcServer32\(Default)];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F3130CDB-AA52-4C3A-AB32-85FFC23AF9C1}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F3130CDB-AA52-4C3A-AB32-85FFC23AF9C1}\InProcServer32];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F3130CDB-AA52-4C3A-AB32-85FFC23AF9C1}\InProcServer32\(Default)];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\1609];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\0\2500];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\1];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\1\1609];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\1\2500];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\2];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\2\1609];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\2\2500];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\3];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\3\1609];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\3\2500];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\4];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\4\1609];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\4\2500];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\shell];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\userinit];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_LOCAL_MACHINE];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys\HKEY_USERS];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Overwrite_Keys];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus\Scheduler];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira\Antivirus];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Avira];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Installer\Dependencies\{34CE35A5-BC22-4045-9F05-6C411D3A74DB}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Installer\Dependencies\{74d1ef14-dd39-4749-b051-e183a1e27f5e}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Installer\Dependencies\{C1578C4F-5453-44FE-A172-01331906BF18}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\RADAR\HeapLeakDetection\DiagnosedApplications\Avira.Systray.exe];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Avira Antivirus];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{74d1ef14-dd39-4749-b051-e183a1e27f5e}];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\AntiVirMailService];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\AntiVirSchedulerService];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\AntiVirService];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\AntiVirWebService];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\avgntflt];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\avipbb];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\avkmgr];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Eventlog\Application\Avira Service Host];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet003\Services\AntiVirMailService];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet003\Services\AntiVirSchedulerService];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet003\Services\AntiVirService];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet003\Services\AntiVirWebService];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet003\Services\avgntflt];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet003\Services\avipbb];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet003\Services\avkmgr];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet003\Services\Eventlog\Application\Avira Service Host];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\AntiVirMailService];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\AntiVirSchedulerService];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet1\Services\AntiVirService];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\AntiVirWebService];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\avgntflt];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\avipbb];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\avkmgr];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Eventlog\Application\Avira Service Host];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Avira\Launcher];r
[-HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Avira];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{cc6f4d12-8575-4cff-9455-cf5774aeb13b}\LocalServer32];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{66F54008-1EE3-43A7-95FD-C0D821EE1EFF}\1.0\0\win32];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\TypeLib\{66F54008-1EE3-43A7-95FD-C0D821EE1EFF}\1.0\HELPDIR];r
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\McAfee.com];r
[-HKEY_USERS\S-1-5-21-4210861826-744597554-2720867244-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MenuOrder\Start Menu\Programs\McAfee Security Scan Plus];r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\Folders];r
"C:\\ProgramData\\Microsoft\\Windows\\Start Menu\\Programs\\Avira\\"=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\X-AVCSD\Server\Antivirus];r
"Name"=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\X-AVCSD\Server\Antivirus];r
"MasterKey"=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\X-AVCSD\Workstation\Antivirus];r
"Name"=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\X-AVCSD\Workstation\Antivirus];r
"MasterKey"=-;r
[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main\FeatureControl\FEATURE_BROWSER_EMULATION];r
"Avira.Systray.exe"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-21-4210861826-744597554-2720867244-1000\Software\Piriform\CCleaner];r
"Exclude1"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-21-4210861826-744597554-2720867244-1000\Software\Piriform\CCleaner];r
"Exclude2"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-21-4210861826-744597554-2720867244-1000\Software\Piriform\CCleaner];r
"Exclude3"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-21-4210861826-744597554-2720867244-1000\Software\Piriform\CCleaner];r
"Exclude4"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-21-4210861826-744597554-2720867244-1000\Software\Piriform\CCleaner];r
"Exclude5"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-21-4210861826-744597554-2720867244-1000\Software\Piriform\CCleaner];r
"Exclude6"=-;r
[HKEY_USERS\S-1-5-21-4210861826-744597554-2720867244-1000\Software\Piriform\CCleaner];r
"Exclude7"=-;r
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

 

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
Geplaatst:

Doe dan nu een registeropruiming met CCleaner.

En dan opnieuw een controle met zoek.exe

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

  • Rechtsklik op Zoek.exe en kies voor Als Administrator uitvoeren om de tool te starten.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
avira;z
avira;a
mcafee;z
mcafee;a
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het logje in het volgende bericht als bijlage.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.