Ga naar inhoud

nieuwe pc

swordfish

Aanbevolen berichten

hallo, ik heb een probleem met mijn nieuwe pc.

ik geraak niet op het internet, omdat de drivers voor mijn netwerkkaart blijkbaar ontbreken.

ik heb alle drivers van mijn moederbord geinstalleerd, maar blijkbaar zitten die driver daar niet bij, wat mij eigenlijk al verwonderd.

nu, driver gezocht via mijn laptop, en die ook gevonden, maar.....blijkbaar kan ik die drivers niet installeren omdat ik windows 8 heb.

ik heb deze enkele jaren geleden gekocht , je kan hem normaal gezien gratis updaten naar 8.1, en dan zelfs naar win 10, maar ik zou liever verder werken met de 8 of 8.1.

ik zou dus minstens 8.1 moeten draaien, maar doordat ik niet op het internet geraak zou dit dus niet mogelijk zijn.

ik moet dus eerst internet hebben om win 8.1 te kunnen downloaden, maar ik moet eerst win 8.1 hebben eer ik de drivers van mijn netwerkkaart kan installeren??????

dus ik zit vast en weet het verder niet meer.

iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

voorzover ik je verhaal begrijp, je hebt op die laptop internetverbinding.

dan kan je daarop naar https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows8  download de mediacreation tool voor de gewenste windowsversie, en laat 'm runnen.

als de vraag komt 'deze pc bijwerken of voor een andere pc gebruiken' kies je voor die andere pc.

wil je een opstart-usbstick maken, zorg dan dat er een lege in is geplugd vóó'r de je media creation tool laat draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik dit download, is dat dan een volledige nieuwe versie van Win 8.1, ga ik die dan kunnen activeren met de code die ik bij mijn eigen Win 8 heb gekregen, ik heb geen zin om opnieuw te betalen voor iets dat ik al heb, ik zou enkel moeten kunnen upgraden van 8 naar 8.1 maar helaas heb ik geen internetverbinding met die nieuwe pc.

na wat zoekwerk heb ik wel een upgrade gevonden van 8 naar 8.1 die ik op een usb stick zou moeten kunnen zetten, maar er staat ook alweer vermeld dat ik een internet connektie moet hebben, en die heb ik nog niet.

Nu, ik denk dat ik het toch maar es ga proberen, als het niet lukt, dan doe ik een nieuwe install van mijn Win 8, er staat nog niks speciaals op de ssd, dus kan het ook nie zoveel kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijkbaar toch niet mogelijk, wat een afzetterij is dat eigenlijk, ik heb de drivers van mobo de Z170A gaming M7 geinstalt, maar daar zitten de drivers van mijn netwerkadapter niet bij. als je ze dan toch vind via de site van msi, zijn ze niet beschikbaar voor Win8, enkel voor Win8.1

aangezien ik die drivers nodig heb om mijn Win8 te upgraden naar 8.1 ben ik gesjost, op wa trekt da eigenlijk.

zal verplicht zijn om een nieuwe Win10 aan te schaffen, ben er niet blij mee.

ik vind dit een grote fout van MSI

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt falstring voor je tip, ik heb windows 8.1 kunnen downloaden en installeren via usb.

daardoor heb ik de drivers voor mijn netwerk adapter kunnen vinden op de cd van het moederbord.

nu heb ik internet en hij heeft zelfs de code van mijn Win8 aanvaard zonder problemen....perfekt

thanx man

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.