Ga naar inhoud

RAM geheugen


Roedi

Aanbevolen berichten

Ik heb een pc met windows 8.1 (64 bit) , moederbord is P5W DH Deluxe van asus. Nu ondersteunt het moederbord normaal tot 8GB (staat in specificaties,DDR2).

Ik had 1 lat van 2GB (ook corsair) al zelf en had in de winkel dus 3 latjes bij besteld die mijn moederbord ondersteunt en dat zou deze zijn:

 

Corsair Value Select
DDR2
2 GB
DIMM 240-pin
800 MHz / PC2-6400
CL5
1.8 V
unbuffered
non-ECC

 

Nu eenmaal thuis RAM geheugen bij gestoken en als ik in windows ging kijken bij mijn systeem stond er bij geïnstalleerd geheugen 8GB maar tussen haakjes maar 3,12 GB beschikbaar...

Bij het opstarten zelf liet hij telkens ook maar 320000 MB zien en met opstarten bedoel ik het zwart scherm met alle specificaties. In BIOS zelf stond bij RAM 8GB.

Terug met de persoon van de winkel gebeld en hij wilde er direct naar kijken. Dit heeft hij geprobeerd:

 

-4 identieke latjes gestoken van 2GB corsair

-BIOS update naar versie 3001

https://www.asus.com/be-nl/Motherboards/P5W_DH_Deluxe/HelpDesk_Download/

-Andere videokaart gestoken

 

Telkens liet hij zien maar 3,12 GB beschikbaar bij geheugen. 

 

Dit zou hij toch niet mogen tonen of zie ik dit verkeerd?

 

Alvast bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Dasle sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.