Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

  • Reacties 121
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)
22 uren geleden, agie zei:

de probleemoplossing voor windows update heb ik al toegepast en zie hiervoor naar bovenstaande bijlage in vorig bericht.

 

Mijn excuus, ik heb niet goed gekeken.

Die andere antwoorden had ik goed begrepen.

 

Schakel als eerste systeemherstel in. Maak een systeemherstelpunt. Zo heb je er vanaf nu in ieder geval eentje achter de hand.

 

Doe dit eens:

Start een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren" via rechter muisklik op het starticoon.

Type hier één voor één het volgende in gevold door ENTER:
net stop bits

 

net stop wuauserv

 

rmdir /s /q %windir%\SoftwareDistribution

 

net start bits

 

net start wuauserv

 

 

Let op de spaties na rmdir, s en q en wacht na iedere opdracht tot je terug de cursor ziet knipperen achter het pad “C:\Windows\system32>” (zonder de aanhalingstekens)
 

Hiermee wordt de service automatische update gestopt, alle gedownloade data wordt verwijderd en de service wordt opnieuw gestart.
Let wel: de map wordt weer opnieuw aangemaakt door het proces "Windows Update" en zal ook weer opnieuw gevuld worden.

 

aangepast door droske
Foute linkbenaming herstel van mijn eerste link.
Geplaatst: (aangepast)

Direct nadat je bovenstaande hebt uitgevoerd doe je het volgende:

 

Klik met de rechter muisknop op Start.

Klik nu op Opdrachtprompt (Administrator)

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

 

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien.

 

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

aangepast door droske
Aangepast voor Windows 10
Geplaatst:

Het is helaas een leeg logbestand.

De gevonden fouten zijn echter hersteld. daardoor is het logbestand nu niet direct zo belangrijk.

 

Ik moet me ook verontschuldigen voor een foute link benaming die ik net hersteld heb. Zo stond er Schakel eerst Windows update in, en dat moest zijn Schakel eerst systeemherstel in.

Mogelijk heb ik je daardoor in verwarring gebracht.:blush:

Is het gelukt om systeemherstel in te schakelen en een systeemherstelpunt in te stellen?

Hoe reageert nu je pc?

 

 

 

Geplaatst:

oké...systeemherstelpunt heb ik inderdaad  aangemaakt . Mijn PC start nu normaal op en zoekt nu naar update's en ben dus benieuwt of dit proces nu normaal verloopt

en zal hiernaar laten weten hoe dit is gegaan.

Geplaatst:

Ik ben vanochtend om 10.00 begonnen met het installeren van de update''s maar nu om 15.15 blijft het opstarten weer hangen. Dit lijkt me toch niet in orde! Het probleem lijkt niet te zijn opgelost:hmmmm:


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.