Ga naar inhoud

Grafische kaart kapot?


JensDB

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Ik heb me hier een account aangemaakt om wat informatie te verkrijgen over de oorzaak van een probleem dat ik sinds vanmorgen heb.

 

Ik was deze ochtend aan het gamen en plots bevroor het spel en kon ik niks meer doen. Ik heb de pc via de knop uit en weer aan gezet en toen had ik een zwart scherm. Echter pinkte het lampje van mijn scherm wel. Het scherm is ook nog niet zo heel oud, anderhalf jaar denk ik. Ik kan dus niks meer doen op mijn pc.

 

Ik heb reeds mijn scherm vervangen met een ander oud scherm dat ik nog had, hetzelfde bleef. Ook de kabel heb ik eens vervangen, idem. Nadien heb ik mijn pc open gevezen en stelde ik vast dat alle ventilatoren nog draaiden als ik hem aan zette. Zowel mijn twee koelingsventilatoren als mijn twee ventilatoren van mijn grafische kaart en mijn ventilator van mijn processor. Ik las dat als dit niet het geval was er namelijk iets kapot zou kunnen zijn... Verder heb ik de pc een paar maanden geleden nog maar eens proper gemaakt en is er een beetje stof maar niet veel. Na het opnieuw proper maken bleef het probleem.

 

De pc dateert van augustus 2012, dus toch al een dikke 4 jaar oud. Onderstaand mijn specs. Iemand die weet wat het probleem is en mij kan helpen het op te lossen? 

 

Asus p8h77-v le moederbord

2x 4gb ram Kingston ddr3 1600mhz

500 gb hdd western digital sata iii 7200 rpm

Samsung 830 ssd 128 gb sata iii

Intel core i7 3770 3.4ghz ivy 8mb 4 cores

Asus ati radeon hd7850 directcu ii gddr5

 

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Jens

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat ledjes en fannetjes het doen als je hem aanzet, wil nog niet zeggen dat de pc! het doet.....

een voeding bestaat uit een aantal componenten, en er kan er wel eens een kapot gaan.

je moet dus eerst onderzoeken of het aan de voeding ligt.

dat kan het zekerste door een andere voeding erin te hangen, maar probeer eerst eens door nauwkeurig opletten en met je vingertoppen voelen of de harde schijf wel in actie komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.