Ga naar inhoud

Laptop loopt vast


filmmachine

Aanbevolen berichten

hallo allemaal

ik heb een Asus N73S  laptop

maar heb ik een groot probleem mee, deze laptop loopt ineens vast en ik kan totaal niets meer alleen Hardmatig de uitknop ingedrukt houden.

het probleem is als alles vast zit  schuld het hele beeld. en alles zit vast ik krijg geen enkele melding of wat dan ook.

ik draai op windows 10 maar dit probleem had ik ook op windows 7 en 8.1

wie kan me hiermee helpen.

 

ik heb er een filmpje van staan op youtube

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als eerste waaraan ik denk is over hitting maar ik kan natuurlijk niet ff mijn hand bij je ventilator uitgang houden om te checken hoe hard het daar blaast (hoe harder het blaast hoe beter het is, hoe minder het blaast des te minder goed je lucht doorstroom) 

In de gebruiksaanwijzing staat er vaak dat je die regelmatig ff moet ontstoffen

en bij menig laptop betekend dat in het ergste geval; alle schroefjes eruit en bij een enkeling dat je er makkelijk bij kan.

mocht je het op de makkelijkste manier door blazen probeer dan je ventilatoren niet te laten mee draaien omdat ze anders je moederbord kunnen beschadigen

Maar voor het beste "ontstof" resultaat is toch helemaal uit elkaar de beste optie.

mocht je nou een goede luchtstroom hebben en dat ie lekker koel blijft

zou het ook nog aan een kapotte ram geheugen kunnen liggen

dus als je die op de 1 of ander manier kunt testen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ventilator heb ik pas schoongemaakt de temperatuur schommelt meestal tussen de 59/63

 

en enig idee waar ik een Ram test mee kan doen op windows 10 . 64bit

 

het gekke is  dan heb ik 3 weken geen probleem dat dit gebeurt , en dan heb ik het 2 of 3 x per dag.

 

zou er een Monitoring programma te verkrijgen zijn die de Hardware in de gaten kan houden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dus geen stof probleem (jammer want dat is het simpelste om op te lossen)

Een progamma om te monitoren tja voor m'n videokaart (gpu) gebruik ik meestal Gpu-z

en d'r is ook Cpu-z en dan heb je natuurlijk nog Speccy die ook wel informatief is.

http://speccy.piriform.com/results/CEVXrqLwOErq0ptdy1plxgw

Beste is om te kijken welk progamma je het meest informatief vind.

gpu.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-2-2017 om 16:31, filmmachine zei:

ik draai op windows 10 maar dit probleem had ik ook op windows 7 en 8.1

Dit wijst er volgens mij op dat het probleem niet met windows of drivers te maken heeft maar met het scherm zelf.

Heb je de mogelijkheid om een extern scherm aan te sluiten en in te stellen als "kloon"?

Dan heb je hetzelfde beeld op beide schermen en kan je mooi zien of het probleem zich voordoet op beide schermen of enkel op het laptopscherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, kweezie wabbit zei:

Dit wijst er volgens mij op dat het probleem niet met windows of drivers te maken heeft maar met het scherm zelf.

Heb je de mogelijkheid om een extern scherm aan te sluiten en in te stellen als "kloon"?

Dan heb je hetzelfde beeld op beide schermen en kan je mooi zien of het probleem zich voordoet op beide schermen of enkel op het laptopscherm.

nou als het het beeldscherm zou zijn , dan zou de Laptop wel reageren .

maar de laptop doet helemaal niets meer alleen door handmatig de aan/uit knop ingedrukt te houden werkt het weer. (na een opstart)

 

ik heb gisteren Laptop uit elkaar gehaald en helemaal schoongemaakt, tevens nieuwe koelpasta erop gedaan.

schrok me echt dood hoe dit verpruts was door de Fabrikant,

de hele processor zat onder koelpasta

 

dus nu even afwachten wat er verder gaat gebeuren nu er nieuwe koelpasta op zit

 

het lijkt er veel op dat een kind met een kit pistool gespeeld heeft :(

20170212_144934.jpg

aangepast door filmmachine
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.