Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Je zou kunnen proberen de webpagina met httrack lokaal op te slaan om offline te bekijken.
Er is wel een probleem met de embedded flash-videos op jouw pagina: die zijn opgeslagen op de servers van dailymotion (vb blob:http://www.dailymotion.com/a10758a7-b81e-45fc-bd10-a157d0be2e45 ) en die worden blijkbaar niet meegekopiëerd door httrack.
Misschien moet je eens proberen spelen met de instellingen van httrack ?

Geplaatst:

euh... 'k verdrink er een beetje in - ben net ff gaan gluren en httrack kan dus webpagina's opslaan.

HOE die het opnieuw reproduceert (heb je er het programma voor nodig of kan het zonder programma door een ander ?) vind ik nog niet direct ('k heb ook nog niet ver gekeken, 'k heb nog enkele andere dingen te doen)

wat me wel opvalt: " It allows you to download a World Wide Web site "

euh: ga je dan de hele site binnenhalen? (dan haal je me nogal wat binnen vrees ik - welke grootte neemt het dan in vraag ik me af)

(gebruik(te) je het zelf (al) ?)

enfin, al enkele dingen die me nu binnen schieten. (hoe dan ook, als je mij kan overtuigen, moet ik er nog mee naar de archiefverantwoordelijke want die moet er uiteindelijk zijn zegen over geven, èn - om eerlijk te zijn - 'k ben er al een jaar of 10 mee bezig en normaal is het maken van pdf's niet zo'n probleem. In dit (voorlopig alleenstaande) geval zou het wel makkelijker geweest zijn, vandaar dat ik even in die richting begon te denken.

Maar goed, Nokiaprox, vertel me al maar een paar dingen (als je tijd hebt), mogelijk kan je me er warm voor maken?  :)

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb httrack zelf nog niet gebruikt om webpagina's of hele sites te bewaren, alleen een beetje mee geëxperimenteerd.

Het programma slaat de volledige webpagina/-site op, met de structuur zoals de site gemaakt is.

1 uur geleden, Passer zei:

ga je dan de hele site binnenhalen?

Je kan daarin zo ver gaan als je zelf wil, je kiest de max. diepte, de max. grootte, het aantal links...

Als test heb ik jouw pagina eens binnengehaald (met de standaardinstellingen van httrack):

Je kiest een projectnaam (ik nam L'avenir), en om offline de site te bekijken hoef je enkel het bestand index.html aan te klikken, dus dit zou in de toekomst alvast moeten blijven werken.

De totale grootte van de opgeslagen bestanden was ca. 15 MB, ongeveer hetzelfde als de htm-pagina, opgeslagen in IE.

58adcf7ab8568_Passer-lavenir.PNG.4bab96b5faf6a14534a1f8558ba67166.PNG

Alleen: bij het offline bekijken krijg ik foutmeldingen, omdat de filmpjes niet kunnen gevonden worden, en ook de band met foto's onderaan wordt niet weergegeven (de foto's werden wel opgeslagen).

Ik weet niet of het je bedoeling is om ook die filmpjes mee te archiveren (dat gebeurt met het opslaan als htm ook niet), maar dat kan misschien door de instellingen in httrack te veranderen (max. diepte, max externe diepte, max aantal links,...), maar dan zal je al vlug enkele 100-den MB opslaan en dat is waarschijnlijk niet de bedoeling...

Besluit: httrack is hier een beetje overkill, indien die filmpjes niet gearchiveerd moeten worden. Maar misschien wel eens leuk als experiment

aangepast door nokiaprox
Geplaatst:

Die filmpjes da's zéker de bedoeling (nu heb ik ze afzonderlijk binnengehaald) en idd: de bestanden gaan dan wellicht te groot worden.

Voor één artikel maakt het niet uit, maar als je er dagelijks enkele binnenkrijgt... (al zijn de meesten wel gewoon wat tekst en een foto - niet zo 'ingewikkeld' als dit)

Maar goed, dank je Nokiaprox voor je meedenken en 'k houd het zeker in mijn achterhoofd !

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.