Ga naar inhoud

draadloze netwerken worden niet gevonden

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur geleden, vxvk zei:

Wat ik heb gedaan: ik heb tot driemaal toe een complete herinstallatie van windows 7 naar windows 10 gedaan.

Kun je eens in 't kort stapsgewijs vertellen hoe je dat gedaan hebt?

1 uur geleden, vxvk zei:

Steeds bij elk programma dat erbij kwam een systeemherstelpunt gemaakt en weer opnieuw geactiveerd.

Een systeemherstelpunt maakt men gewoon. Daar hoeft verder niets meer aan toegevoegd.

Herstelpunten opnieuw activeren dat is iets dat ik dus niet ken. Kun je dat eens uitleggen?

1 uur geleden, vxvk zei:

Omdat hotmail niet echt gedeïnstalleerd kon worden, heb ik weer een geheel nieuwe installatie gedaan.

Hotmail is een Microsoft account, dat installeer je niet maar dat stel je in bij Microsoft. Eenmaal je die hebt kun je die account gebruiken op om het even welke pc onder iets te moeten installeren. Ik begrijp dus niet wat je voor Hotmail hebt moeten installeren, tenzij je bedoelt dat je een Hotmail-account hebt ingesteld in een e-mail programma en zo ja, welk programma heb je daarvoor gebruikt.

2 uren geleden, vxvk zei:

Toen zonder hotmail en daarna weer opnieuw alle programma's geïnstalleerd.

Waarom heb je alle programma's opnieuw moeten installeren? Geïnstalleerde programma's staan los van je Hotmail-account? Kun je ook dit even verklaren,

2 uren geleden, vxvk zei:

Alles werkte toen goed totdat ik bij de canon printer kwam. Daarna kwam de foutmelding. Ik heb ook nog naar oplossingen gezocht op grond van de foutmeldingscode 0x80070091. Maar dat heeft voornamelijk te maken met het wissen van bestanden.

Om welke Canon printer gaat het? Modelnummer?

Wat die foutmelding betreft. Heb je mappen in Program Files verwijderd?

Heel veel vragen dus die om een antwoord vragen alvorens we een duidelijker zicht krijgen op de problematiek.

• Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

Dit is een laptop met in oorsprong windows 7. Ik heb een systeemherstel gedaan vanaf het begin. Dus alles is gewist en er is dus een geheel nieuwe schone installatie gedaan met dus weer windows 7. Daarna heb ik een upgrade naar windows 10 gedaan. Toen  moesten dus alle nodige programma's opnieuw geïnstalleerd worden. Toen ik klaar was, ontdekte ik dat ik geen systeemherstel kon doen. Ik kon dus wel een herstelpunt maken maar niet meer terugzetten. Ik ben toen weer helemaal opnieuw begonnen. Dus weer een schone, nieuwe installatie met windows 7 en ik heb toen een systeemherstelpunt gemaakt en meteen daarna een systeemherstel (met behulp van een systeemherstelpunt) gedaan. Dat ging goed. Daarna heb ik een upgrade naar windows 10 gedaan. Weer meteen een herstelpunt gemaakt en weer een herstelpunt geactiveerd. Dan komt dus steeds de melding dat het systeemherstel goed is gelukt. Daarna heb ik steeds een nieuw programma (Microsoft, Adobe fotoshop, Thunderbird, enz. ) geïnstalleerd. Steeds maakte ik een nieuw systeemherstelpunt aan en paste daarna weer systeemherstel toe. Alles lukte toen nog steeds. Zoals ik al eerder schreef, activeerde ik het hotmail account en daarna ging het weer fout. Het lukt me niet om dat account te verwijderen. Ik ben toen weer opnieuw begonnen, zoals hiervoor beschreven en ik heb het hotmail account niet geactiveerd. Zelf heb ik geen hotmail account. Ik heb een hccnet account en  ik werk met Thunderbird. Maar degene van wie de computer is, heeft wel een hotmail account. Maar ze leest haar mail op haar telefoon en op haar ipad. Alles ging toen weer goed totdat ik de printer Canon MG3051 geïnstalleerd had. Dat is nogal een klus maar dat lukte wel. Ik heb toen weer een systeemherstelpunt aangemaakt en ook weer systeemherstel gedaan. Toen kwam dus weer de foutmelding die ik daarvoor ook al gehad had en waardoor ik steeds weer een nieuwe schone installatie heb gedaan. De oorzaak zit hem waarschijnlijk in de printer maar het heeft geen zin om die te verwijderen want die is toch nodig. Ik heb er nogal wat tijd in gestoken om de zaak schoon en goed in orde te krijgen. Echt een geduldwerkje. Ik heb niets verwijderd op de computer. Ik weet trouwens niet wat ik zou moeten verwijderen. Ik hoop dat het zo duidelijk is wat ik gedaan heb. Gerda

Op de computer van een kennis van mij had ik windows 10 gezet. Op een gegeven moment werden er geen netwerken meer gevonden en ook systeemherstel werkte niet. Omdat uiteindelijk alles misging, heb ik een hele nieuwe herstart gemaakt. Maar steeds kon ik op het einde geen systeemherstelpunt terugzetten. Na drie keer opnieuw installeren ben ik nu zover dat tot aan de installatie van de canon printer alles goed ging. Maar met de canon printer erop kan k weer geen herstelpunt terugzetten. Ik heb een schermprint gemaakt van de foutmelding. Misschien kan iemand daar iets mee. Het is geen optie om de printer er weer af te halen want die is natuurlijk nodig. Ik heb al eerder ook Hotmail niet meer geïnstalleerd want ook daar ging het fout. Hotmail kan ook op de telefoon of op een tablet gelezen worden. Voor de gewone mail heb ik Thunderbird geïnstalleerd. Dat is prima. Wie weet raad? Vast bedankt. Gerda

foutmelding_herstelpunt.jpg

aangepast door droske
Geplaatst:

Windows 10 wil maar al te graag gekoppeld zijn aan een eventueel microsoft email account (.msn, hotmail, live) want anders kun je dacht ik geen gebruik maken van de windows app store, een app voor het gebruik van je printer werkt alleen als je microsoft account hebt.

Systeemherstel (bekend van eerdere Windows-versies) maakt het mogelijk om Windows te herstellen naar een eerder gemaakt systeemherstelpunt. Deze herstelfunctie is bijzonder nuttig wanneer Windows op de een of andere manier in de problemen komt, bijvoorbeeld na installatie van kwaadwillende software of een desastreus verlopen Windows-update. Deze herstelfunctie kan zelfs voorkomen dat Windows opnieuw moet worden geïnstalleerd, een echte redder in nood dus! (kijk voor de zekerheid even bij de instellingen van systeem herstel hoeveel ruimte er voor gereserveerd is en of het alleen de systeem bestanden hersteld of ook de mappen.)

ik ben ff naar de website van Canon gegaan; http://www.canon-europe.com/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_mg_series/pixma_mg3051.aspx?type=drivers&language=NL&os=Windows 10 (64-bit) (zoals je ziet was ik er voor het gemak maar van uitgegaan dat het een windows 10 x64 is maar als het een 32 bits windows 10 is maakt in dit geval niet uit omdat het pakket zowel voor de x32 als de x64 editie van windows is)

systeem herstel.png

windows 10.png

Je pakt het niet goed aan. Veel overbodig werk ook.

Van zodra er ooit een upgrade naar Windows 10 is uitgevoerd geweest (en geactiveerd), hoef je bij een latere nieuwe installatie niet op nieuw te vertrekken van het eerdere besturingssysteem. neen, je kunt onmiddellijk een clean installatie uitvoeren. Belang in uw geval is dan dat je tijdens die installatie alle systeempartities verwijdert en formatteert alvorens de geformatteerde ruimte aan te wijzen als locatie voor de nieuwe installatie. Vertrek in eerste instantie van een gewone lokaal account met admin rechten. Die kan nadien, indien gewenst, nog altijd aan een Microsoft account gekoppeld worden.

Je eerste werk na een clean install:

• Stel systeemherstel in met voldoende ruimte. Maak eigenhandig een systeemherstelpunt.
  • Zorg voor een stabiele stroom- en Internetverbinding.
  • Laat Windows de tijd om achterstallige updates uit te voeren.
  • Ga naar apparaatbeheer om te kijken of alle drivers ok zijn, zo niet ga DE JUISTE bij de fabrikant van de pc of moederbord halen

Die printer wordt door Windows automatisch geïnstalleerd van zodra je hem aansluit. Eventueel noodzakelijke extra software haal je best op de site van Canon. Gebruik a.u.b. NIET die oude CD want alles wat daar op staat is verouderd en zorgt voor conflicten.

Zo, nu moet ik offline tot vanavond.

aangepast door droske
Geplaatst:

Ja, in elk geval is de printer dus niet goed geïnstalleerd. Ik zal dan eerst de stuurprogramma's bijwerken en anders toch maar een nieuwe installatie.. Eerst maar even met een usb kabel dus, dan herkent windows de printer. Dan kan ik later wel de wifi activeren.

De eerse keer dat ik de schone start maakte, werd ook de partitie met de bestanden gewist. Toenhad ik het netwerkprobleem. Maar ik had natuurlijk back-ups. Daarna ben ik steeds teruggegaan naar windows 7. En vandaar weer een upgrade naar windows 10. Maar toen moesten ook bij windows 10 steeds weer alle programma's geïnstalleerd worden.

Dus nu terug naar de printer. Je hoort weer van me. Vast bedankt voor alle hulp. Gerda

Geplaatst:

Ik heb intussen de printer opnieuw geïnstalleerd met de drivers van internet. Maar het lukt me nog steeds niet om een herstelpunt terug te zetten. Ik heb wel een start dvd gemaakt maar die is er alleen voor om de pc op te starten als de laptop vastloopt. Er worden ook adviezen gegeven met betaalde programma's maar daarvan is het niet zeker of ze wel werken. Als ik zeker weet dat zo´n programma werkt, wil ik er best voor betalen. Voor niks gaat de zon op. Maar zolang ik dat niet zeker weet, begin ik er niet aan. Het gaat bijvoorbeeld om reimage.exe. Daar moet je een licentiecode voor kopen. Proberen is er niet bij. Ik wil altijd eerst proberen en dan koop ik wel. Gerda

Geplaatst:
49 minuten geleden, vxvk zei:

Ik heb intussen de printer opnieuw geïnstalleerd met de drivers van internet. Maar het lukt me nog steeds niet om een herstelpunt terug te zetten. I

Neen, natuurlijk niet. Door het installeren van een printerdriver los je een probleem met systeemherstel niet op.

1 uur terug, vxvk zei:

Er worden ook adviezen gegeven met betaalde programma's maar daarvan is het niet zeker of ze wel werken. Als ik zeker weet dat zo´n programma werkt, wil ik er best voor betalen. Voor niks gaat de zon op. Maar zolang ik dat niet zeker weet, begin ik er niet aan. Het gaat bijvoorbeeld om reimage.exe. Daar moet je een licentiecode voor kopen. Proberen is er niet bij. Ik wil altijd eerst proberen en dan koop ik wel

Allemaal oplichterij!!!

Ik vraag me af hoe het met de conditie van de interne harde schijf is gesteld. Een falende harde schijf kan ook tot problemen met systeemherstel leiden.

Doe daarom het volgende eens:

Download  CrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

• Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.

• Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.

• Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.

• Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.

• Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.

• Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.

• Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

Geplaatst:

Volgens mij zijn dit de schermafbeeldingen. Ik heb er twee moeten maken omdat het niet in een keer lukte. Hopelijk heb je hier iets aan.

image_1.jpg

image_2.jpg

Je hebt dat heel goed gedaan. de schijf is in orde.

We zoeken verder naar de oorzaak van het probleem.

Daarvoor deze drie opdrachtjes:

1 en 2 - Plaats eens een screenshot van Schijfbeheer en ook van Apparaatbeheer. Bijde vindt je via een rechtermuisklik op START.

3 -

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

aangepast door droske

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.