Ga naar inhoud

Driver Power State Failure

hugobetty

Aanbevolen berichten

Nergens een driehoekje te vinden. Ik heb gisteren naar de router van Telenet gekeken en enkele draden getest. Volgens mij is er één van de uitgangen die niet goed werkt en juist daar was mijn draad op aangesloten. Alles schijnt nu een beetje vlugger te gaan. Ik ga nu afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 121
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Die crashes met " CRITICAL_PROCESS_DIED " moeten toch ergens van komen.

Waarschijnlijk komt het door een foutje in een van de hardware drivers.

Download 51e15692b05a4-MiniToolbox.PNGMiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en browsers!
Start MiniToolBox
- Rechtsklik op "MiniToolBox.exe" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink Select All aan.

Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".

Voeg dit logbestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit.

Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien.

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan proberen om de "defecte" driver te traceren.

1.Maak een Windows System Restore Point -
Systeemherstelpunt aanmaken in Windows 8 en 8.1

2.Voer Driver Verifier uit -

Klik op START | typ verifier.exe | maak onderstaande selecties -

1. Selecteer 2e optie - "Aangepaste instellingen opgeven (voor programmeurs)"
2. Selecteer 2e optie - "Instellingen in een volledige lijst selecteren"
3. Vink alles aan behalve:          

• In behandeling zijnde I/O-aanvragen forceren
  • Simulatie van weinig beschikbare bronnen

4. Selecteer de laatste optie -"Stuurprogramma's in een lijst selecteren"
5. Klik op de Leverancier kolom
6. Vink alles aan behalve "Microsoft"
7. Klik op Voltooien
8. Herstart
***BELANGRIJK:

Als DriverVerifier een corruptie vindt, zal dit resulteren in een BSOD.

• Na het opnieuw starten, start in de veilige modus - tik herhaaldelijk op de F8-toets tijdens het opstarten
  • Schakel Driver Verifier uit. Typ: verifier /reset en start vervolgens opnieuw op
  • Start BluescreenView op
    • Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
    • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
    • Sla het bestand op het bureaublad op.
    • Voeg dat bestand als bijlage toe aan een volgend bericht

Om op te starten in veilige modus kun je ook onderstaande tool gebruiken.
Download 56dd5c035cca0-47db20793d2be983-16x16.pngBootSafe van Foolish IT naar het bureaublad.

• Pak het bestand met de naam BootSafe.zip uit in een nieuwe map.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op BootSafe.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Standaard staat de optie Safe Mode geselecteerd, voor de veilige modus met internetverbinding selecteer je de optie Safe Mode with Networking.
  • Klik nu op de knop Restart Windows om het systeem opnieuw op te starten in de veilige modus.
  • Er verschijnt nu nog een klein venster om het herstart te bevestigen, klik hier op Ja om daadwerkelijk te herstarten.

56dd5cf3839e5-BootSafe.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alert!!!!!!!!!!!!!!!!

Big problem. Tijdens het in Safe mode zetten heb ik eerst "een driver detected violation" gehad. Alles werd terug opgestart. Daarna bleef een blauw wieltje draaien, draaien en nog draaien en daarna kreeg ik een "critical process Died". Telkens start de pc terug op maar de opstart duurt heel lang en wordt telkens afgebroken.

Nu bij de laatste opstart kreeg ik een schermpje dat volgens mij vroeg om verder te gaan in veilige modus of niet. Ik heb neen gezegd.

Wat kan ik doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Mijn pc blijft maar rond en rond draaien met het gegeven "driver verifier detected violation" en dit vanaf het moment dat ik in mijn Outlook wil gaan of ook in mijn Firefox. De pc start wel goed op maar zoals ik al zegde is hij heeeeeeeeeeeeeeel traag bij het opstarten. Oeps, ik heb terug een zwart scherm. Ik neem momenteel contact op via de laptop van mijn echtgenote.

aangepast door hugobetty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb de batterij er uit gehaald gedurende een minuut en dan terug opgestart. Dan heb ik geprobeerd om naar een herstelpunt van 05/05 te gaan maar laptop blokkeert en blijft nu staan op het scherm "Herstelpunt bevestigen" maar ik kan de toets "Voltooien" niet activeren. Bovendien werkt de muis ook niet meer. en oeps terug een "Driver verifier detected violation".

aangepast door hugobetty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens of het met een van deze methodes lukt om de laptop op te starten in veilige modus.

Als dat lukt, doe dan het volgende.

Klik op START, typ verifier /reset en druk enter.
Start vervolgens opnieuw op op de normale manier.

Start BluescreenView op

• Selecteer 1 bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A
  • Klik vervolgens op File en daarna op Save Selected Items (Ctrl+S)
  • Sla het bestand op het bureaublad op.
  • Voeg dat bestand als bijlage toe aan een volgend bericht
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.