Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste all, ik ben nieuw op dit forum en vond nog geen antwoord op mijn vraag;

Onder mijn Windows-7 SP1 hangt de Windows updater WUAUSERV  (group NETSCVS) voortdurend, al laat ik deze uren doorlopen.
Ze vergt veel CPU, zodat mijn HP notebook ventilator begint te blazen.
Ik stop dan steeds deze service via de task-manager.
Ik ontvang daardoor ook geen updates, wat ik overigens ingesteld heb op handmatige bevestiging ipv. automatisch met (ongewilde) reboot.

Al Googlend lijkt dit een veel voorkomend probleem en onopgelost Windows probleem te zijn.
Ook wordt aangegeven om WUAUSERV niet te verwijderen en opnieuw te installeren, maar dat over te laten aan een volgend service pack met eventuele gerelateerde processen of services.

Welnu, ik wacht al anderhalf jaar en Bill Gates maar slapen.
Graag een tip van iemand die wakker is.
Thanks, Clemens

Geplaatst:

We gaan eerst eens kijken of er soms malware in het spel is.

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats het bestand op je bureaublad.

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

• Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam FRST.txt & Addition.txt op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Geplaatst:

Kweezie, opnieuw thanks voor je snelle reactie.
Ik reageer nu wat langzamer omdat ik scans deed via mijn Kaspersky AV, zonder resultaat.

Dit notebook is mijn werkpaard.
Ik moet eerst een complete backup + restore (als test op 2e disk) uitvoeren vóórdat ik voor mij onbekende tools gebruik.

Dus dat duurt even.
Ik ook kijk eerst naar je handleiding.
Groet, Clemens

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.