Ga naar inhoud

Windows update werkt niet

Kareltje

Aanbevolen berichten

9 uren geleden, Kareltje zei:

De laptop wordt alleen gebruikt om te internetten.

Dit werpt wel een ander licht op je vraag want nu vraag ik me af of het niet veel makkelijker en minder omslachtig is van gewoon een nieuwe clean install van de windows 10 te doen - dan is normaal meteen alles (ook je updates) gewoon terug in orde.

Je kan ook proberen of een nieuwe install met-behoud-van-instellingen (lees: programma's en eigen aanpassingen en data) het ook niet zou doen, maar gezien je hem alleen voor internet gebruikt kan je al even goed een clean install doen (let op: hierbij wordt àlles van je schijf verwijderd, ook dus je eigen data, je eigen favorieten, je tot-hiertoe-ontvangen mails en zo)

Of ligt het toch niet zo simpel?

(ps: ik ben nog aan het wachten op een groen (of rood) licht van iemand anders van het forum voor ik eventueel verder ga met het verplaatsen van die partitie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

(even geduld want ik ben achter de schermen nog met verschillende mensen aan het overleggen - dit terrein is niet zo eenvoudig...)

Wat je al kan doen: met minitool Partition op die ESP-partitie van 56 Mb (de eerste dus) klikken en kiezen voor Extend (die optie staat er bij)  - maak daar eens een plaatje van - maar ga NIET verder hé ! Gewoon eruit met Discard

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kareltje,

Klik even op ESP(Fat32) en dan krijg je (zie je plaatje van gisterenavond 23 uur) links de optie Extend.

Klik dan even op extend en er opent zich een nieuw venster. Plaats dan een plaatje van dat venster (dus een stapje verder gaan dan dat plaatje - maar er nog niets in wijzigen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de indruk dat er in dit topic enkele berichten verwijderd zijn. :(

Selecteer de 16mb partitie en probeer er de 103mb vrije ruimte aan toe te voegen via move resize. Lukt dat?

Dan gaan we proberen die 103mb door te schuiven naar de 56mb partitie.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Clarkie,

bij dit vorig plaatje merk je dat Move Resize geen keuze is (zie mogelijkheden links)

Ik denk dat de enige optie nog is: die Other deleten (als Minitool het al wil doen) en dan een nieuwe aanmaken (zie link in mijn pb)

(er is natuurlijk ook nog de optie om met Rufus een USB-GPT-stick te gaan aanmaken en daarmee dan Windows opnieuw te gaan installeren na er eerst alle partities mee verwijderd te hebben - maar 'k denk dat dit voor TS wel iets te moeilijk gaat zijn)

( @ Kareltje: en daarmee heb je ook antwoord op je bedenking van een paar posten geleden van: ja maar, dan blijft mijn partitie toch nog te klein?)

58e1031651747_Knipsel02.JPG.fc38d30e08bd5bad6af08a3252953dd61.thumb.JPG.1499fa483018ea995e6ee2a98191ca53.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.