Ga naar inhoud

Windows update werkt niet

Kareltje

Aanbevolen berichten

Te volgen programma:

a. je efi-partitie uitbreiden.

Hoe doe je dit (kort gezegd): eerst je c-partitie wat verkleinen (het gaat tenslotte maar om een 50 mb)

b. en daarna je efi uitbreiden door de zo vrijgekomen ruimte aan je efi toe te voegen.

Voor je eraan begint, lees dan even dit postje eens door (doe het rustig aan, het is tenslotte nieuw terrein voor je) en stel vooraf maar je vragen.

Tegen die tijd bezorg ik je een link waar je Minitool partition wizard kan downloaden.  (installeren is voor je geen probleem - of wel?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Kareltje zei:

Nadat ik de c schijf heb verkleind, moet ik dan op Apply drukken

Zolang je niet Apply drukt, heb je eigenlijk nog niets gedaan, behalve het 'klaar zetten van je actie': er is nog niets gebeurd, alleen staat minitool klaar voor uitvoering.

Je kan op dat ogenblik nog altijd Discard (= escape, niet uitvoeren dus)

Slechts als je op Apply drukt, gaat alles door.

En je kan eigenlijk ook alles in één beweging doen: als je verkleind hebt, ga je (idd op dezelfde manier) je efi vergroten en als je pas daarna op Apply drukt, gebeurt alles in één actie.

Maar misschien toch veiliger van alles stuk voor stuk te doen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Passer zei:

Zolang je niet Apply drukt, heb je eigenlijk nog niets gedaan, behalve het 'klaar zetten van je actie': er is nog niets gebeurd, alleen staat minitool klaar voor uitvoering.

Je kan op dat ogenblik nog altijd Discard (= escape, niet uitvoeren dus)

Slechts als je op Apply drukt, gaat alles door.

En je kan eigenlijk ook alles in één beweging doen: als je verkleind hebt, ga je (idd op dezelfde manier) je efi vergroten en als je pas daarna op Apply drukt, gebeurt alles in één actie.

Maar misschien toch veiliger van alles stuk voor stuk te doen ...

En voor het rekenen. Kan ik de ene schijf verkleinen met 1 gb en de andere vergroten met 1 gb? Dit is voor het rekenen makkelijker. Hoe reken ik anders 181 gb -56 mb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan geen ruimte van een schijf naar een andere schijf verplaatsen - alles wat je kan doen is werken BINNEN een schijf.

Je kan dus partities (=onderdelen, indelingen binnen een schijf) gaan vergroten, verkleinen,...

Hoe doe je het?

Plaatje.jpg.c0546653de1addab5ad6fd1c0712b074.jpg

a. (rood): klik op het v-tje en je kan omschakelen van GB  naar MB (tenminste in de meest acutele versie van Minitool-

b. dan kan je met de pijltjes (groen) het aantal MB aangeven dat je C moet verkleind worden.

in jouw geval moet je dus werken met de bovenste  pijltjes (die van unallocated space before) want je moet vooraan je C wat plaats gaan vrijmaken (van je C afdoen) om ze daarna achteraan aan je efi-ruimte toe te wijzen) Je doet daar dan 50 à 100 Mb àf en klikt op Apply.

c. daarna ga je de efi achteraan uitbreiden met de vrijgekomen plaats.

ps: je kan het ook doen zoals hier (<klik!) beschreven staat, maar omdat het hier maar een heel klein gedeelte betreft, is het makkelijker te werken zoals ik hierboven net schreef.

succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

De onderste foto is van hoe het was. c schijf kon ik wel verkleinen, maar de efi schijf kon ik niet vergroten. Bovenste foto is van na verkleinen c schijf.

tweede foto is dan van de efi schijf, waar ik niets aan kan veranderen. en dan de derde foto is van de situatie nu, wel zie ik dat daar ergen 51 mb staat wat niet is toegewezen,

Volgens mij is het met unallocated space of zoiets niet goed gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.