Ga naar inhoud

C partitie vol


Kennyve

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Sinds een maand zit ik met het probleem dat mijn opstartschijf vol zit. Ik heb deze al volledig doornomen en vind niets meer dat ik zou kunnen verwijderen of verplaatsen naar een andere partitie.

 

Ik heb 3 harde schijven, mijn volle schijf is een ssd. Is er een mogelijkheid om bestanden automatisch te zoeken die er niet meer op moeten staan of die niet verwijderd zijn tijdens het automatisch verwijderen van programma's, of zijn er andere stappen die ik kan ondernemen om ruimte vrij te krijgen op de C: partitie?

 

Met vriendelijke groeten,

 

Kenny Ve

partitie vol.jpg

partities.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb windows 8.1 Pro geïnstalleerd. Ik zou liever nog het einde van dit jaar halen met deze pc (zou dan normaal een nieuwe kopen) zonder kosten te maken. Het is zo dat ik geen nieuwe dingen geïnstalleerd heb afgelope maanden op de C: partitie maar gaandeweg zag ik ze kleiner en kleiner worden..(windows updates?). Ik dacht dat 60 Gb als opstart/windowsschijf voldoende was bij de aankoop van deze computer enkele jaren geleden.

 

De map 'Mijn Documenten' is 33.3Mb groot, dit zal het verschil niet maken vrees ik, haha..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar Programma's en onderdelen, laat ze op grootte sorteren. Kijk welke grote programma's je eigenlijk nooit gebruikt. Verwijder die.

Schijfopruiming uitvoeren: https://www.schoonepc.nl/windows8/schijfopruiming-schijfdefragmentatie.html

Lees dat lange artikel van Menno Schoone helemaal door. Er valt zo nog aardig wat ruimte te winnen.

Je wint ook wat ruimte door Systeemherstel uit te schakelen voor de C: schijf, maar zorg er dan wel voor dat je op een andere manier back-ups/images maakt van de C: schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.