Ga naar inhoud

geen internetverbinding meer

nineke

Aanbevolen berichten

Na formateren van pc, compaq pc, met xp programma,

kan ik geen verbinding meer maken met internet.

Wij hebben 2 pc's, werken met een router, en de twee zijn

verbonden met kabel.

Heb alle drivers geïnstalleerd volgens mij, kan maar de cd insteken.

Nu is het volgens mij de netwerkkaart of zoiets, maar hoe doe ik dit ?

normaal moet dit toch geïnstalleerd zijn, met de cd ?

Kan iemand mij helpen ?

Nineke

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

kijk eens naar het volgende:

start --> rechtslikken op deze computer en eigenschappen kiezen.

In het volgende venster tabblad hardware aanklikken en op de knop apparaten klikken.

Nu komt er een lijst tevoorschijn van alle gevonden hardware. daartussen staat ergens je netwerkkaart. staat daar toevallig ene geel uitroepteken bij of staan er ergens onbekende apparaten (geel vraagteken)?

misschien kan je eens proberen of je driver opnieuw kunt installeren.

een tweede vraag: als je netwerkkabel ingeplugd is in je pc, zie je dan lichtjes flikkeren op de connectie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat een geel vraagteken bij USB

Verder is er niets te zien.

Wat het herinstalleren betreft van de drivers, ik wil dit wel proberen, maar moet ik die andere dan niet verwijderen, en hoe gebeurt dit ?

Bij het insteken van de cd, staat er: detect no proper item.

Snap het ook niet.

Jullie misschien ?

Nineke

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga op dezelfde manier naar je hardware apparaten.

Zoek daar je draadloze netwerkkaart, rechts klikken en verwijderen.

Daarna kan je in de menubalk ergens kiezen om naar nieuwe software te zoeken. die zal hij vinden en installeer dan de driver opnieuw. laat je OS misschien eerst zelf de driver kiezen.

wat die onbekende usb betreft. zijn er andere apparaten aangesloten op een usb poort? Die kan je ook verwijderen of de driver installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind alleen een systeemkaart.

En die is niet geïnstalleerd volgens mijn pc.

Je zegt de drivers opnieuw te installeren, maar hoe ?

Terug die cd erin plaatsen, maar dan zullen alle drivers opnieuw geinstalleerd worden of niet ?

Sorry hoor dat ik even lastig doe, maar ik begrijp er niets meer van van die pc, heb al alles geprobeerd, straks vliegt hij door het raam...:D

Nineke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie je echt geen 'netwerkadapters" staan onder her apparaatbeheer?

Kijk dan ook een sof je netwerkkaart wel goed in zijn PCI-slot zit. Liefst met de pc uitgeschakels en van het net verwijderd. Ontlaad je zelf ook door de pc kast vast te houden en ff een aardingspunt op een stopkontak aan te raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dikken, ik begrijp niet zo goed wat je wil uitleggen, maar mijn pc is enkel geformateerd geweest, er is anders niets mee gebeurt, alles is aangesloten gebleven, ieder draadje, ieder kabel......

Toen had ik internetverbinding, maar door alles te formateren, is mijn internetverbinding ook weg, snap je mij ?

En het probleem is waarschijnlijk, dat hij mijn Lan-verbinding niet vind, of zoiets,

en er iets verkeerd is met het inbellen of modem, enfin ik weet het niet, ik ken er niets van van al die dingen, misschien klinkt het voor U heel simpel, maar voor mij is dat werkelijk chinees, als je begrijpt wat ik bedoel.

Nineke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.