Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste forumleden,

 

Voor een stichting ben ik een boekhoud overzichtje aan het maken in Excel, eigenlijk aan het namaken van het oude.

 

De situatie is als volgt:

 

Ik heb een blad met inkomsten (zie bijlage). Nu moet ik een formule hebben die voor elke categorie berekend hoeveel inkomsten er binnen zijn gekomen.

 

Iemand die mij zou kunnen helpen? Alvast bedankt :)

 

 

Knipsel.PNG

Geplaatst: (aangepast)

Drie mogelijkheden:

=SOMPRODUCT(($C$4:$C$1000="Bedrijven")*($D$4:$D$1000))
of
=SOM.ALS($C$4:$C$1000;"Bedrijven";$D$4:$D$1000)
of
=SOMMEN.ALS($D$4:$D$1000; $C$4:$C$1000;"Bedrijven")

Bovenstaande is voor de categorie "Bedrijven", voor de andere categorieën maak je een soortgelijke formule.

Het kan handig zijn om van de catgeorieën een lijst te maken en die in een afzonderlijke kolom te plaatsen. in de formules kun je dan in plaats van een naam te gebruiken (bv. "Bedrijven") naar een bepaalde cel verwijzen (bv. P1 of Blad2!A1).

NB: Voor lezers van dit forum is het beter dat je bij een vraag een Excelbestand toevoegt en geen afbeelding.

aangepast door alpha
Geplaatst:

Bedankt Alpha!

 

Oh de volgende keer zal ik dat doen. Jouw oplossing was een stuk makkelijker als waarmee ik zat te prutsen: Verticaal zoeken etc..

 

Ik had het inderdaad al in lijsten gezet, zodat het selectievakjes werden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.