Ga naar inhoud

Verbinden met Office 365

Ellen1903

Aanbevolen berichten

@clarkie

Ik heb die berichten uiteraard ook gelezen maar wellicht anders begrepen dan u.

Bericht 3 van Ellen1903:

Op 18/4/2017 om 20:13, Ellen1903 zei:

Allereerst al bedankt om mee te denken. 😊

Ik gebruik Windows 10.

Word en Excel zijn inderdaad al geactiveerd. En ik had Outlook beveiligd met een wachtwoord maar ook dat wachtwoord is niet geldig op dit venster. 

Ik heb een nieuwe Office aangekocht. Mijn vroegere versie was gekoppeld aan mijn werk adres en deze heb ik aangekocht gelinkt aan mijn privé. 

Maar Outlook moet wel actief gemaakt worden aan hetzelfde adres als vroeger. 

Dit is dus nog iets anders dan een Windows beveiliging. Misschien spelen beide hier nog en lukt het Ellen niet om het voor ons voldoende duidelijk te schetsen, waarvoor alle begrip.

En dat deze nieuwe aangekochte Office actief gemaakt moet worden aan hetzelfde adres dan vroeger (gekoppeld aan haar werk) dat vind ik ook bijzonder. Maar wie ben ik?:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Office versie van eerder was aangevraagd en gekoppeld aan een gmail adres aangezien ik leerkracht ben en alles wat met mijn werk en leerlingen te maken heeft aan gmail gekoppeld is. Dus de aanvraag van dat oude Office pakket hing vast aan gmail maar op Outlook kwamen mijn prive mails van Telenet binnen. En niet de gmail.

Nu heb ik thuis, voor mij en mijn kinderen , privé, een andere Office gekocht aangevraagd en gekoppeld aan mijn telenet adres. En daar we nu dus ook een nieuwe computer hebben moest ik een volledig nieuwe installatie doen. Ook van Outlook. De gehele installatie lukt, behalve Outlook. Als ik Outlook wil verbinden aan het Office pakket krijg ik bovenstaande opmerking.  

Zoveel bijzonder is daar in mijn ogen niet aan hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Ellen1903 zei:

Zoveel bijzonder is daar in mijn ogen niet aan hoor. 

Toch wel, want dit levert een veel duidelijker beeld op van de problematiek, maar ik laat het woord aan clarkie.

aangepast door droske
typefoute hersteld
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben zelf al enkele jaren een Office 365 gebruiker. Je hoeft een onderdeel van Office niet geactiveerd te hebben om het te openen.... de toepassing opent altijd., wel zijn de functies in de toepassing zelf geblokkeerd.

Zie ook deze link.

Ook even meegeven dat je binnen Outlook zoveel e-mail accounts kan ingeven als je wil en dit zowel gmail, telenet, proximus en naast elkaar te gebruiken. Je hoeft dus office niet opnieuw aan te kopen als je van Gmail naar een telenet e-mailaccount overstapt. Je moet het gebruikte Microsoft account (of accounts) niet verwisselen met je e-mailaccounts ( Gmail en Telenet).

Afhankelijk van de aangekochte versie kan je office 365 ook op meerdere computers installeren en wisselen tussen verschillende computers en dat allemaal via het Microsoft account via deze link. En op die site kon je probleemloos inloggen met je aangemaakt Microsoft account, dus dat zijn de zelfde gegevens als voor de activatie van Outlook. Die gegevens voor activatie hebben trouwens ook hun werk gedaan in excel en Word. De activatie kan je trouwens pas uitvoeren als de toepassing geopend is.

De melding ( in jouw afbeelding) geeft duidelijk weer dat het om een Windows beveiliging gaat waardoor outlook niet opent.

Zou graag in detail weten wat je juist waarop geïnstalleerd hebt op je oude computer en op je nieuwe computer. En op welke Outlook installatie heb je paswoord aangemaakt?

En dat paswoord heb je aangemaakt zoals in deze link?

Heb je 2 verschillende Microsoft accounts naast je e-mailaccounts of.........?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.