Ga naar inhoud

[OPGELOST] herinstallatie XP

Jozef Van Mol

Aanbevolen berichten

Na een poging om 2 partities samen te voegen met Disk Director suite, C en D, is er iets fout gelopen.Nu krijg ik XP niet meer geinstalleerd.Na herhaalde mogelijkheden uitgeprobeerd te hebben(format,herstellen van.. fixboot enz)slaagt ik er niet in XP terug te installeren.Krijg steeds de melding: ongeldige partitietabel.Heeft er iemand een oplossing of de juiste procedure?Dringend aub,alvast bedankt;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Installeren windows xp ( bij merk computers zoals packard bell en compaqt gaat dit wel anders te werk )

als er al windows xp opstaat

bij het opstarten druk je op del dan kom je in uw bios , daar bij advanced bios features stel je in bij first boot from cd rom , in plaats van floppy dan esc dan rechts met de pijltjes en save de settings enter

De cd van XP in je lezer leggen ( let wel op het moet wel het cd rom station zijn dat master staat meestal is dat de cd schrijver ) en voort opstarten ,

Indien je een sata schijf hebt

Dan moet je wel F6 duwen om via de floppy de sata driver eerst te installeren. Anders vindt ie geen schijf

je krijgd de vraag Wil u via de cd-rom starten,druk op een toets

Druk dan onmiddelijk op een toets!

Kiezen voor installeren!

De bestanden worden geladen!

Je partitie kiezen!

Nu kan je formateren en installeren .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geformateerd vanaf de XP CD,een tweede poging met partitie verwijderen en terug opgestart zonder resultaat.Uiteindelijk is het toch gelukt maar vraag niet meer hoe.Klein foutje,bleek achteraf,op een tweede HD waarvan ik dacht dat het een 60Gb was.Is dan een van 6Gb,nooit gedacht dat dat nog bestond.Bij de herinstallatie van de rest v d software kwam al gauw aan het licht dat er niet genoeg ruimte was.Begin dus terug van voor af aan,hopelijk lukt het me terug opde tweede HD van 120Gb.Bedankt voor uw reactie,grtjs Jos;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

graag gedaan , let wel op met partities te verwijderen , altijd goed nazien wat je doet , er staat gewoonlijk nog een partitie van 8 mb op en die mag je niet verwijderen.

post-5793-1417703796,7793_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

graag gedaan , let wel op met partities te verwijderen , altijd goed nazien wat je doet , er staat gewoonlijk nog een partitie van 8 mb op en die mag je niet verwijderen.

Die 8Mb waarover je het hebt kan je niet verwijderen.

Het is geen partitie, gewoon vrije ruimte die overbleef bij het indelen van de harde schijf.

Je mag alle partitie's wegdoen als er geen belangrijke gegevens voor je opstaan.

Laat je partitie's staan, dan kan het zijn dat je fouten uit de vorige installatie blijft meezeulen.

Dat is nergens goed voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.