Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hey mensen,

ik heb een probleempje met mijn nieuwe pc, met zowat elke game die ik speel slaat mijn pc een tijdje vast als ik aan het spelen ben. het beeld en geluid blijft c.a. 1 minuut hangen en gaat dan weer door. dit is echt vreselijk irritant en heb alles wat ik weet al geprobeerd, fixes gedownload maar niks helpt. ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

mijn pc gegevens zijn:

processor: ADM Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4400+ 2,30 GHZ

geheugen (RAM) : 3 gig

videokaart : nVidia GeForce 8200

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

groet,

one

Geplaatst:

het gaat echt over bijna elke game, van rome total war tot call of duty 4.

ja bij de meeste heb ik alle instellingen al op minimaal gezet, maar bij rome total war kan dat het probleem echt niet zijn lijkt me zo

en wat de drivers betreft, mijn pc is dus net nieuw en ik neem aan dat het daarmee wel goed zit, heb alleen de nVidia driver gedownload

Geplaatst:

Ik denk dat je pc misschien juist te ligt is voor de moderne games.

Rome Total War zou nogal wel kunnen werken, maar CoD4 niet denk ik...

Om hier snel achter te komen moet je eens naar deze site gaan, de ActiveX enzo gewoon isntalleren en dan komt er te staan of je pc Rome Total War kan spelen of niet....

Wat is hiervan het resultaat?

Anders moet je ook eens DirectX te herinstalleren...

Heb je verder de drivers van het moederbord etc ook geinstalleerd?

Dat is namelijk ook wel noodzakelijk. Er word meestal een CDtje bij het moederbord geleverd, staat daar niks op?

Geplaatst:

nou ik heb het spel al 2 keer uitgespeeld op deze pc, maar het was ook maar een voorbeeld. het is ook met oudere spellen.

Geplaatst:

Het kan een conflict zijn van je drivers.

Kijk eens of er bij de windows updates iets is geinstalleerd voor je graka of sound.

Als dit het geval is kan dit conflicten geven met de drivers van je sound en videokaart.

Op mijn pc resulteert dit zelfs in BSOD.

Een van beide moet er afgegooid worden.

Geplaatst:

De plaats van je updates is eenvoudig.

Start --> configuratiescherm (uit gewoonte neem ik steeds de klassieke weergave)

Dubbelklik op de map ' programma's en onderdelen '

Nu kan je links onder de titel ' taken ' kiezen voor ' geinstalleerde updates weergeven '

Als er op mijn pc updates staan van microsoft voor mijn videokaart stonden er updates waarin de naam nvidia voorkwam.

Deze gaven in combinatie met de drivers van nvidia zelf steeds BSOD op mijn pc.

Helaas haalde het niets uit deze updates te deinstalleren, ik moest uiteindelijk vista volledig herinstalleren.

Dat was voor SP1 van vista uitkwam.

Hopelijk is dat sinds SP1 verbeterd.

Zo een update wegdoen is ook eenvoudig.

Selecteer de update en je zal zien dat er bovenaan het venster een optie bijkomt.

Naast ' organiseren ' en ' beeld ' komt er ' verwijderen ' staan.

Daarop klikken en het wijst zichzelf verder wel uit.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.