Ga naar inhoud

Systeemscan Bitdefender stopt

Aanbevolen berichten

Beste,

Als ik een systeemscan met Bitdefender uitvoer word deze plots onderbroken, ook heb ik gemerkt dat er sommige bestanden met een wachtwoord zijn beveiligd.

Als ik de pc opstart staat bitdefender soms in autopilot, soms moet ik deze manueel opzetten. Bitdefender update gebeurd ook niet altijd automatisch.

Mijn scherm flikkert soms alsof het lijkt dat het gekopieerd word, microsoft apps verdwijnen(mail) of komen er ongevraagd bij(Wunderlist).

Een scan met malwarebytes en microsoft security scan leveren niets op.

Word ik paranoïde of is er toch iets niet pluis? En hoe kan ik erachter komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Probeer eens of het helpt als je Bitdefender verwijdert en opnieuw installeert.

Na het verwijderen best ook het register opruimen met CCleaner en de pc herstarten.

Download CCleaner (als je het nog niet hebt).

Installeer het (vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Register” en vervolgens op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.

Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats het bestand op je bureaublad.

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

• Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam FRST.txt & Addition.txt op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST64.exe) opnieuw gebruiken.

• Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.

fixlist.txt

• Klik met de rechtermuisknop op FRST64.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

• Sluit alle openstaande vensters.
  • Rechtsklik op AdwCleaner en kies voor Als Administrator uitvoeren om het programma te starten.
  • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
  • Na de scan krijg je de melding wachten op actie boven de voortgangsbalk.
  • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.

Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

Logbestand plaatsen

• Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zo.

Een goede raad: let op met de sites waarvan je tools download om te installeren.

Ze verpakken de installatiebestanden in een eigen installer en zo installeer je soms ongewenste zaken zonder dat het weet.

Solvusoft.com is zo een site.

Probeer zo veel mogelijk de software of tools te downloaden van de site van de maker.

Je kan ook Unchecky gebruiken als hulpmiddel om dit te vermijden.

Op 3/5/2017 om 10:47, kweezie wabbit zei:

Probeer eens of het helpt als je Bitdefender verwijdert en opnieuw installeert.

Na het verwijderen best ook het register opruimen met CCleaner en de pc herstarten.

Heb je dit ook gedaan?

Hoe is de situatie nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kweezie,

Bitdefender heb ik verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en de systeemscan is deze keer wel gelukt. Er staan nog 76 bestanden met wachtwoord beveiligd maar dit zijn allemaal backupbestanden van skysoft op mijn D-drive. Verwijderen?

Bitdefender update en autopilot lijken te werken zoals het hoort en mijn scherm knippert ook niet meer.

Hoe ik microsoft apps verwijder zal ik eerst effe opzoeken in het forum, Unchecky heb ik alvast geïnstalleerd.

Spijtig genoeg zit ik niet op sociale media om jullie te steunen maar die bak "Duvel" komt eraan.

IK ben echt opgelucht en bedank je van harte. Altijd fijn om weten dat ik met vragen ergens te recht kan.

Met vriendelijke groet,

Wits

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Wits zei:

Spijtig genoeg zit ik niet op sociale media om jullie te steunen maar die bak "Duvel" komt eraan.

Je kan ook een donatie overwegen :)

Daarvoor heb je geen sociale media nodig.

Download Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:

• Remove disinfection tools
  • Purge System Restore

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Met Delfix worden alle gebruikte tools verwijderd van de PC.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.