Ga naar inhoud

Usb stick probleem


Ivo38

Aanbevolen berichten

Beste forumleden

 

ik heb namelijk een abbonement bij BMW waarbij ik zelf een navigatie-update kan uitvoeren tot 2020. Ik heb via mijn bmw account het upgedate kaart gedownload , maar nu zit ik met het volgende probleem : 

Het kaart is 28 Gb groot.

Mijn usb stick is 32Gb , als ik het kaart naar mijn usb stick wil overbrengen om hem dan zo aan de wagen aan te sluiten zegt het systeem me dat mijn usb min 29.80 Gb vrij moet hebben. Maar hij is helemaal leeg en als ik via eigenschappen kijk zegt hij inderdaad dat ie 28.80 Gb vrije geheugen heeft. Vandaag heb ik van een collega een usb van 94 gb geleend maar nu is er nog een probleem nl. Het systeem zegt dat die opnieuw geformateerd moet worden met Fat32 maar FAT32 is toch enkel voor usb stick van 32Gb geschikt. Dus kan ik niets anders dan NFTS doen maar dat ondersteunt de programma van BMW ook niet. Dus zou het heel erg fijn vinden als iemand mij zou kunnen helpen met dit probleem.

 

hartelijk bedankt

Ivo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste Ivo38,

 

Dat je stick minder aangeeft dan wat er op de buitenkant staat, kan kloppen. Het is maar net hoe ze rekenen met de leuke rekensom met de bits en bytes. Daarnaast kan er altijd iets van een driver-achtig stukje software op staan. Fat32 en NFTS heeft te maken met hoe de opslagruimte in blokken verdeeld wordt. En inderdaad is er niet altijd een keuze bij bepaalde opslagmediums.

Ik zou zelf een stick van 64 aanschaffen en als Fat32 formatteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.