Ga naar inhoud

Computer start niet meer op ,blijft hangen bij dell logo


amadeus

Aanbevolen berichten

Ik heb een dell inspiron 15 R met windows 8.
Deze start niet meer op sinds 3 dagen, hij blijft telkens hangen op het dell logo.
Ikzelf ben zeker en vast geen expert, maar ik heb wel al heel wat opgezocht en in het BIOS geweest om vanalles te proberen met informatie van op het internet. Het moeilijke hier was bijvoorbeeld in de command promt te raken. Ik wil mijn computer niet formateren omdat er nog een paar belangrijke bestanden opstaan die ik nog niet als back up had.

Probleem 1: Niettegenstaande ik de herstel CD van windows 8 heb lukte het mij eerst niet om deze de CD te doen lezen. De enige configuratie die hier werkt is "Secure boot: Disabled" " Load legacy option Rom: Enabled" " Boot list option: Legacy". Dus enkel met deze instellingen (en dus niet met UEFI of iets anders) krijgt ik de CD van windows 8 opgestart om dan te kiezen voor " Uw computer herstellen"

Probleem 2: Wanner ik dan verder ga naar " PC vernieuwen" met de windows cd krijg ik volgende melding: " Het station waarop windows is geinstealleerd is vergrendeld. Ontgrendel het station en probeer het nog een keer. "

Probleem 3: Bij systeem herstel krijg ik " U moet opgeven welke installatie van windows u wilt terugzetten. Start de computer opnieuw op, selecteer een besturingssysteemen selecteer systeemherstel" Hier zit ik ook vast?

Probleem 4: Bij Automatisch herstellen krijg ik " De pc kan niet worden hersteld met automatisch herstellen"

Probleem 5: Ik heb veel commandos zitten proberen met opdrachtprompt door informatie die ik heb teruggevonden op het internet. Zoals
bootrec /fixmbr
bootrec /fixboot
bootrec /scanos
bootrec /rebuildbcd

Dit alles lukt.

Wanneer ik echter "bcdedit" ga proberen krijg ik " the boot configuration date store could not be openend" " Kan het gevraagde systeemapparaat niet vinden"

Graag zou ik nog wat tips hebben van wat er allemaal misloopt en wat ik mogelijks kan doen.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amedeus,

 

welkom op PCH.

 

Het valt ons op dat jij je vraag op meerdere fora plaatst. Laat het nu zijn dat fora daar meestal niet van houden: er wordt door mekaar gepraat en geprobeerd en de ene weet niet van de andere af.

In onze huisregels staat dit dan ook aangegeven als niet wenselijk (enfin: eigenlijk niet toegelaten op PCH :) )

 

Dus stel ik je voor van je vraag hier te sluiten, je kan dus verder op die andere fora, en moest het toch niet opgelost geraken, dan kan je een pb (privébericht) hier bij ons aan een mod stellen om het terug te openen in de hoop dat het dan hier wel opgelost zou raken.

 

Goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • kape sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.