Ga naar inhoud

Windows Vista 32-bit of 64-bit

Bballer10

Aanbevolen berichten

Hallo,

zou iemand eens kunnen uitleggen wat precies het verschil is tussen een 32-bit en een 64-bit systeem? Heeft dit iets te maken met de hoeveelheid werkgeheugen? Ik ben van plan om een Dell Inspiron 1545 notebook te kopen met 4GB RAM-geheugen. Ik weet echter niet of de laptop geleverd zal worden met 32-bit of 64-bit. Is er een groot verschil tussen de twee? Zoals je ziet heb ik hier niet veel verstand van, graag hulp gewenst dus!

mvg,

Bballer10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Tyrone Ross

Hallo,

ik weet er nog niet zo heel veel maar wat ik tot nu toe weet is dat als je meer dan 3GB Geheugen wilt hebben moet je 64 bits hebben want de 32 bits zie nooit meer dan 3.1GB dus hij word zowiezo 64 bits ik weet niet wat het verschil precies is maar ik ga ff op letten wat hier op word geplaatst want ik wil zelf ook mijn laptop( asus X71SL) upgrade naar 4GB RAM omdat dat beter is voor mijn processor (dual core) en hoop dat me laptop nog sneller van word ik ga ook ff bij men leeraar na vragen(doe ICT opleiding) en kijken of die weer wat het verschil is

ik wens je suc6 en ik blijf opletten want dit lost mijn probleem waarschijnlijk mijn probleem op

Mvg. Tyrone Ross

Link naar reactie
Delen op andere sites

het verschil tussen 32 en 64 bits zit hem in het omgaan van de hardware.

de 64bits software gaat anders om met geheugen adressering, wat inhoud dat hij dus meer dan 3.5GB kan zien en mee kan werken. (32 bits ziet maximaal 3.5 en geen 3.1)

in de laatste vista 32 bits update zat een update bij waardoor je pc wel geheugen boven de 3.5GB zal zien.. echter kan hij hier nog steeds niets mee!

wil je dus meer geheugen gaan gebruiken dan is het wel aan te raden om 64 bits te draaien. er is eigenlijk geen echt excuus meer om het niet te doen.. bijna alle belangerijke software is tegenwoordig wel in 64 bits verkrijgbaar.

ook games e.d. werken normaal allemaal onder 64 bits vista, misschien sommige oude net niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

het is inderdaad mijn bedoeling om 4GB RAM-geheugen te gebruiken. Als ik het goed begrijp ben je dan bijna verplicht een 64-bit OS aan te schaffen om optimaal gebruik te maken van je computer? Is het niet zo dat het service pack 1 van Windows Vista 32-bit nu toch de volledige 4GB kan herkennen of ben ik fout? Alvast bedankt voor de uitleg!

Bballer10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Is het niet zo dat het service pack 1 van Windows Vista 32-bit nu toch de volledige 4GB kan herkennen of ben ik fout? Alvast bedankt voor de uitleg!

Bballer10

en zoals ik daar boven dus al zei :-)

in de laatste vista 32 bits update zat een update bij waardoor je pc wel geheugen boven de 3.5GB zal zien.. echter kan hij hier nog steeds niets mee!

ja zou gewoon 32bits kunnen draaien hoor met 4gb

je moet gewoon even goed de keuze voor jezelf gaan maken.

als je veel geheugen intensieve processen zal gebruiken dan zou ik zelf 64 bits OS nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.