Ga naar inhoud

Virus scanner


Aanbevolen berichten

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

1 uur geleden, Amonra zei:

Ik gebruik Ccleaner voor opruimen van de Pc

Dat is goed maar in het installatie bestand zit mee surfende software die je tijdens het installeren uit moet/kan zetten (de Google toolbar) en dat is bij vele gratis tools.

Om daar tegen beschermt te zij kan je Unchecky gebruiken: https://www.pc-helpforum.be/topic/54039-unchecky/

Verder zijn er geen problemen meer, dus zou je de gebruikte programma kunnen verwijderen:

 

Met het onderstaande tooltje ruim je o.a. alle gebruikte tools op:

 

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

 

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu een vinkje voor het volgende item:

  • Remove disinfection tools



Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.

Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Unchecky geinstalleerd en geactiveerd maar er staat niet in de status van Unchecky het Opstart type die op Automatisch zou moeten staan. Ik snap dit niet dus.

zie bijlage.

Unchecking.JPG

aangepast door Amonra
herstel tekst
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Dat klopt, want ik gaf ook aan:

 

Dan over FrostWire daar is geen alternatief voor, daarom zette ik al verwijderen tussen haakjes.

Je weet dat het altijd gevaarlijk is om zulke programma's te gebruiken, dan moet je de meldingen voor lief nemen.

Of je moet overgaan op bv spotnet met een pay server (kis ook niet 100% veilig maar wel veiliger als een p2p programma).

Verder is je pc schoon, houd alleen je download bestanden in de gaten.

 

Je zou FrostWire kunnen laten uitsluiten (ik waarschuw hierbij wel voor meerdere gevaar om een infectie binnen te krijgen)

Malwarebytes Anti-Malware - Uitzonderingen instellen

  • Open Malwarebytes Anti-Malware en open het tabblad Instellingen.
  • Klik op "Uitsluiting".
  • Navigeer nu naar de installatie map van FrostWire en voeg deze toe.( klik op Uitsluiting toevoegen)
  • Deze map inclusief alle bestanden zijn nu uitgesloten van de bescherming.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • abbs sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.