Ga naar inhoud

Reclame blokken

james48

Aanbevolen berichten

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het is ook geen 'programma' of 'app', maar wat men een addon noemt: een soort (handige) toevoeging.

Je kan het zien staan als je FF opent: kijk dan rechts boven hier maar eens naar  Plaatje.jpg.6eb53dc4ab1feebce11f3079b4e0abbb.jpg

Je kan het openklikken en krijgt dan enkele mogelijkheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, james48 zei:

Hi Passer, ik durf het eigenlijk niet te vragen, maar wat is FF alsjeblieft :(

Zoals Porrelaar dus zegt :)

Niks mee in zitten om dingen te vragen: voor ons zijn sommige zaken soms toch zo vanzelfsprekend (*) dat we vergeten dat we het ooit ook moeten leren hebben....:blush:

(*) tot we zelf bij voor ons onbekende dingen uitkomen - wat - wees gerust! - ook nog geregeld gebeurd ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21/6/2017 om 15:25, james48 zei:

k werk met Mozilla Firefox,  dezelfde reclameblokken staan nu ook hierboven op de PCHelpforum site?!

Ben je wel zeker dat je met Firefox surft en niet met Edge? Want een aantal van je icoontjes komen me niet bekend voor.

Open ik echter een pagina met Edge dan kom ik ze daar wel tegen:  Plaatje.jpg.07ee8d480e0f010ced89bf05e0eaabf6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afbeelding die james48 laat zien in zijn laatste reactie is echt van Firefox.

Waarom herkent Passer die niet? Dat komt doordat james48 het standaard thema van Firefox gebruikt en Passer zelf een nogal bijzonder thema (met achtergrond van houten planken) heeft uitgekozen, waarbij ook de iconen er heel anders uit zien.

@james48 Het kan zijn dat Adblock Plus wel is geïnstalleerd, maar nog niet is ingeschakeld.

Klik op Menu (dat is het pictogram met de 3 liggende streepjes dat in de rechter bovenhoek staat, als je Firefox open hebt staan

Klik dan op Add-ons. In het venster dat dan opent, klik je in de linker kolom op Extensies. In het rechter paneel worden dan alle geïnstalleerde extensies getoond. Zie je Adblock Plus er dan bij staan? Indien ja, kijk dan wat er achter Adblock Plus staat.

Als daar Inschakelen staat, dan moet je nog op die knop klikken om Adblock Plus in te schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, foutje van mij.

james48 heeft Adblock Plus geïnstalleerd in Edge, maar nog niet in Firefox. Je moet dat voor iedere browser afzonderlijk doen.

Hoe krijg je die extensie in Firefox:

Je moet hiervoor Firefox gebruiken! Start Firefox.

Klik op Menu (pictogram met de 3 liggende streepjes) en kies Add-ons

Klik in de linker kolom op Add-ons verkrijgen

Als het goed is, dan zie je direct een lijstje met veel gekozen add-ons, waaronder uBlock Origin. Dat is een uitstekende addblocker, zeker net zo goed als Adblock Plus en hij is lichter in het gebruik.

Maar als je liever Adblock Plus wilt hebben, dan scrol je op die pagina naar beneden en klik je onderaan die pagina op Bekijk meer add-ons!.

Op de webpagina die dan opent, zie je bovenaan een zoekvak (zoeken naar add-ons). Klik in dat zoekvak en type dan Adblock Plus.

Het juiste zoekresultaat zal bovenaan staan:

594be903d6d70-Add-ons_voor_Firefox.png

Klik op dat zoekresultaat om Adblock Plus te installeren in Firefox.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.