Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste

heb een week geleden mijn xp service 3 pakket van mijn pc verwijderd

omdat na de installatie geen enkele USB uitgang meer werkte

sinds de verwijdering kan ik alle usb uitgangen gebruiken, maar krijg ik nu volgend probleem, wanneer ik probeer een defragmentatie toe te passen (via eigenschappen)

MMC kan het bestand c:\windows\system 32\dfrg.msc niet openen

mogelijk : geen mms console, nieuw mmc versie is gemaakt of onvoldoende toegangsbevoegdheid

heb al via zoeken een sfc \scannow gedaan, maar dit hielp niets

mijn probleem is ook dat windows xp bij aankoop op mijn harde schijf stond, dus ik heb geen meegeleverde cd om xp opnieuw te installeren

wel heb ik een hersteldisk aangemaakt bij aankoop

als ik via verkenner naar system 32 ga vind ik geen dfrg

als ik system 32 openen met doe (rechter muisknop) is openen met verplicht met ulead photo exporer

hebben jullie een tip

op bestaan er gratis programma's om dit op te lossen?

groetjes

pierre

Geplaatst:

Bedankt

Stijns, defragmentatie lukt hiermee;

wat me wel intrigeerd is dat ik het probleem op die manier heb moeten oplossen

er bestaan een aantal programma's voor vb pc tools maar die moeten betaald worden

zijn die betrouwbaar of lossen die ook niet alles op

grtjs

Pierre

Geplaatst:

Die degrafmentatie tool van XP en Vista trekt echt op niks.

Auslogics en Defraggler zijn goede gratisse alternatieven.

Ik zou er niet voor betalen, dat lijkt mij de moeite niet.

TuneUp Utilities is een goed alles-in-één pakket, maar heir ook volgens mij niet de moeite.

Auslogics en Ccleaner en afentoe je pc scannen met een onlinevirusscan en je pc blijft goed geoptimaliseerd.

Met Ccleaner kan je overbodige/slechte registerwaardes uit je pc haalt, zodat daar al geen onnodige dingen zijn.

En ook je tijdelijke bestanden etc worden verwijderd, opstart bestanden kan je wijzigen(dat is iets veiliger dan via Msconfig)

Elke week een defrag met Auslogic, en Ccleaner eens laten lopen, en je pc loopt als een tierelier.

Overbodige/dubele programma's enzo kan je ook best af en toe eens verwijderen, zo blijft alles ordelijk...

Maar betalen voor die dingen zou ik niet doen.

En owja, geen achtentachtig van die defragprogramma's op je pc zetten, dat werkt niet lekker.

Geplaatst:

Als je echt die defragmentatietool van XP werkende wilt krijgen moet je dit eens proberen:

Ik heb op mijn XP machine even dfrg.msc gekopieerd, van C:\Windows/system32/, als je mijn bestand vervangt met dat van jou, je moet ook de .reg file uitvoeren(gewoon dubbelklikken) en op OK klikken.

Anders gaat het niet werken, ik heb het getest op een adnere pc en het werkte, dus misschien het proberen waard.

HIER kan je dfrg.msc en dfrg.reg download(je moet het uitpakken met Winrar oid), als je nog vragen hebt...

Aarzel niet om het te vragen.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.