Ga naar inhoud

boot errors/screen freezes

svenbe

Aanbevolen berichten

oke,eerst en vooral: bedankt voor al wie dit leest,

ik heb dus sinds kort screen freezes beginne krijgen terwijl ik cod4 aan het spelen was,waardoor ik pc moest herstarten door de powerknop in te houden(nooit gezond).

ik gebruikte toen nog vista, een beetje later evolueerde dit en kreeg ik plots een blue screen met een kernel input error . als ik hem toen wou herstarten zei de pc dat ik system32/system/config ofzo miste of corrupt was.

ik heb toen een vriend laten komen en xp installeren,3 dagen later,hetzelfde probleem.

ik zit nu weer met vista,en alles ging oke voor en tijdje, maar nu plots is mijn pc weer hervallen in screen freezes. ik had weer diezelfde file corrupt/missing eror maar kreeg die weg door vista repair te doen.

nu zit ik met deze error: reboot and select proper boot device.

ik probeerde al windows repair maar hij herkent blijkbaar niet dat ik vista staan heb als os.

nu is mijn brandende vraag: heb ik hardware problemen?(pc is 5 maand oud met goede onderdelen die compatibel zijn met elkaar) of wat doe ik mis?

het is gewoon heel vreemd dat na defragmenteren 3x ik nog steeds dezelfde errors tegenkom.

help me please,las al veel forums en kom wanhopig voor oplossing van mijn probleem.

greetz: sven

ps:kheb de laatste drivers van nvidia voor mijn nvidia 8800 gt kaart.

small update: pc werkt plots weer: confused!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is maar een vermoeden...

Maar ik denk dat het je hardeschijf is, wilt hij nog booten op Vista nu?

Het kan ook je grafische kaart zijn, dat kan ook de freezes verklaren in CoD4.

Maar evengoed de hd, misschien kan je ergens een HD testen, kunnen we dat uitsluiten...

Wat is de rest van je specs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

kdeed juist ram test, die was positief, hdd ook. (kgebruikte ihrens boot)

ik raak soms ook tot in vista , maar meestal heb ik dan weer screenfreezes enzo...de errors die ik krijg zijn ook totaal onzin want ze slaan nergens op lol.daarnet vond hij mijn HDD niet,nu wel, mijn HDD werkt op vriend pc btw.

ik gok vga of stof/bedrading

specs: 2gb ram, 500gb HDD(SATA)

ook: een vriend van mij die goed is met pc's gokt dat het aan mijn mobo ligt, enige idee hoe ik dit kan testen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfft, ik denk dat ik al elke mogelijke vista boot error tegenkwam die bestaat. maar voor nu blijft hij gewoon weer hangen op dat windows laadbalkje,soms gaat het scherm dan zwart,en soms blauwe flits en pc herstart.

kan stof/slechte bedrading zoiets veroorzaken?want ik ben nog steeds geschokt dat er iets kan liggen aan mijn 4 maand oude hardware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn hardware, was ook splinternieuw, en deed het ook alles behalve, heb er een jaar achtergezeten.

Als je een andere hd getest hebt, en het werkt dan nog niet, zou ik ook naar je moederbord kijken...

Hoe je dat kan testen? Dat is lastig, ander moederbord zoeken om te testen, of een goede pc met jouw moederbord vervangen en dan testen.

Maar het kan evengoed je voeding zijn, dat is ook zo'n typisch probleem.

Hier ook weer, je kan alleen je voeding vervangen/in andere pc zetten, of met multimeter je voltages uitlezen etc...

Stof met een pc van 4 maand? Lijkt mij nogal onwaarschijnlijk maar het kan.

Dus stof kan het niet zijn, zeker niet als Vista niet eens witl booten, stof zorgt ervoor dat je onderdelen warm worden, en daardoor slecht gaan functioneren, maar als Vista boot, word je CPU/grafische kaart enzo niet echt warm.

Aan de bedrading KAN het liggen, maar dat lijkt mij ook onwaarschijnlijk.

Zoveel draden zijn er niet, anders zou je pc helemaal niet booten.

Misschien de stekker van je videokaart vergeten aan te sluiten?

Dat is de enigste stekker die eruit kan zonder dat je pc niet zo booten.

Gewoon even die pc opengooien en kijken of de bedrading enzo klopt, en eventueel stof eruit halen.

Als dat niet helpt, voeding en of moederbord vervangen en testen...

OF aangezien je pc 4 maand oud is binnenbrengen naar de winkel waar je hem gekocht hebt en je verhaal in het breed uitleggen.

Desnoods print je deze discussie af, kan je laten zien wat de "experts" ervan denken...

(BTW heb je die pc laten assembleren? OF heb je hem zelf inelkaar gestoken?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dus nu bij vriend geweest, thuis effe pc volledig ontkoppelt,hier terug aangesloten. ik starte hem op: kreeg een hardware error die vroeg of ik pc normaal wou opstarten enzo...

ik startte hom op,dit ging,en nu runt hij volledig normaal. durf hem wel niet afleggen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.