Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

SInds december heb  ik een probleem met internet en tv die regelmatig uitvallen.

Nu is mijn vraag, kan een eventueel defecte netwerkkaart van pc, invloed hebben op de werking van een modem?

Geplaatst:

Een defecte netwerkkaart in een pc heeft normaal geen invloed op de werking van een modem, of router.

 

Als zowel internet als TV uitvallen, zou ik eerder denken aan een probleem met de modem/router.

In dat geval is het aangewezen om je provider (proximus?) te contacteren voor nazicht en eventueel vervanging van de modem/router.

Geplaatst:

Daar zit nu net het probleem, modem en decoder zijn al paar keer vervangen, en op de modem was er telkens het internetlampje dat ofwel rood ofwel knipperde. Daarmee dat ik aan de kaart dacht, de kabel is goed, die heb ik al vervangen.

Geplaatst:

De pc is dus met een kabel verbonden aan de modem/router?

 

1 uur terug, roald 6 zei:

op de modem was er telkens het internetlampje dat ofwel rood ofwel knipperde.

Bedoel je daarmee het lampje dat aangeeft dat de modem signaal ontvangt van internet?

Als dat het geval is, moet je toch de provider aanspreken want dat betekent dat het signaal van de provider niet (goed) doorkomt.

Misschien zit het probleem dan in de splitter maar dat is de verantwoordelijkheid van proximus.

Het probleem kan dan ook in de bekabeling buitenshuis zitten en dan moet ook proximus dat oplossen.

Geplaatst: (aangepast)

Idd, dat lampje.

Proximus zit met de handen in het haar, de ene zegt dit en de andere dat, en volgens ze zeggen is hun meting telkens goed.

Maar je kent het hé, een makkelijk probleem is zo opgelost, maar een moeilijk dan zoeken ze nie graag.

Alleszins bedankt kweezie.

aangepast door roald 6
Geplaatst:

Bij Proximus kan je zelf een lijntest starten. Indien tijdens deze automatische procedure fouten op de lijn geconstateerd worden, kan je een afspraak maken met een technieker.


Zo ga je te werk:


Log in op MyProximus. (Als je nog geen account hebt, zal je dit eerst moeten aanmaken.)
Klik op 'Mijn Support' rechtsboven.
Op de volgende pagina staat linksonder 'Test mijn lijn'.  Klik daar op 'Start de test'.


Ik had een paar maand geleden een gelijkaardig probleem en ben op die manier vlug geholpen (volgens Proximus-normen ;)).

Geplaatst:
23 uren geleden, roald 6 zei:

op de modem was er telkens het internetlampje dat ofwel rood ofwel knipperde.

 

21 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Bedoel je daarmee het lampje dat aangeeft dat de modem signaal ontvangt van internet?

 

18 uren geleden, roald 6 zei:

Idd, dat lampje.

Dat betekent duidelijk dat het signaal van proximus niet (goed) doorkomt op de modem.

Dan is het proximus die dit probleem moet oplossen.

Blijf ze lastig vallen en bestoken met de problematiek.

Vroeg of laat worden ze het moe en gaan ze ernstig aan het werk.

Of je kan het aankaarten bij de ombudsman.

Geplaatst:

Had contact met proximus, ze zouden er alles aan doen om dit te verhelpen. 

Na zoveel vragen gesteld en antwoorden gekregen, nu hopelijk de oplossing en anders zal t mss telenet worden.

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.