Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb gelezen dat er in de pc buiten de HD ook een chip zit met codes die moeten toe laten om het win iso bestand te laden. Ik de k dat ik daar probleem heb.

het zou boot rom noemen.

groetjes 

Claudine

Geplaatst:

Bootrom is een term die wel bestaat maar dan gaat het om instructies die in de processor zitten ingebakken.

Bedoel je misschien de bootorder die de opstartvolgorde bepaalt om een pc op te starten vanaf een cd of dvd i.p.v vanaf de harde schijf?

Geplaatst:

Neen want dat staat op de HD. Het zou inderdaad met de processor te maken hebben. 

Ik probeer ( louter om bij te leren ) een oude vista laptop met win 10 te installeren.

bootvolgorde is Ok maar na het logo Windows 10 slaat hij uit.

telkens weer. Hij wilt vista maar terug laden na herstel bestanden te laten lopen.

men heeft me verteld dat het aan de bootrom codes zou liggen en vandaar mijn vraag.

Geplaatst:

De instellingen voor de bootvolgorde staan niet op de HD maar in het BIOS.

Is de hardware van de laptop wel geschikt voor windows 10??

Dat is de hamvraag.

6 minuten geleden, claudine zei:

... men heeft me verteld dat het aan de bootrom codes zou liggen ...

Kan je die "men" dan niet om wat meer uitleg vragen?

Geplaatst:

De laptop start dus wel op vanaf de installatiecd/dvd als ik het goed begrijp.

Maar op een bepaald moment loopt alles vast.

Tot waar loopt het normaal?

Welke acties heb je kunnen doen?

Welke opties heb je kunnen kiezen?

Geplaatst:

Hij start dus op van de cd rom / ook met een USB flash geprobeerd . Idem resultaat.

toont het logo van win. - slaat dan af.

kan dan opnieuw opstarten maar wil vista niet normaal opstarten - moet eerst herstelbestanden laten doorlopen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.