Ga naar inhoud

Draadloze netwerkadapter vindt ADSL modem niet

stanesby

Aanbevolen berichten

Op mijn nieuwe PC (XP home, met SP3) is een Texas Instruments 1394 netwerkkaart geinstalleerd. Wanneer ik op het icoon ervan klik krijg ik de info dat de status 'verbonden' is; er is geen activiteit te zien (verzonden of ontvangen pakketten). Klik ik op 'ondersteuning' dan zijn geen gegevens zichtbaar onder 'adrestype', 'IP adres', 'subnetmasker' etc.

Er kan duidelijk geen connectie gemaakt worden met mijn Eminent EM4114 ADSL modem, die op ditzelfde ogenblik perfect werkt met een andere PC en een draadloze Belkin USB adapter.

Wanneer ik 'Herstellen' klik, krijg ik de melding dat TCP/IP niet voor deze verbinding is ingeschakeld.

Onder 'Eigenschappen voor de 1394-verbinding' staat 'internet-protocol TCP/IP) nochtans wel aangevinkt.

Ik zit nu wel met de handen in het haar hoe een connectie te maken met de Eminent ADSL modem. Alle tips zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeerde een USB adapter (Belkin, die dus wel probleemloos werkt met een andere PC in huis) te installeren op de PC, en kreeg ook hier geen verbinding mee. Het probleem ligt dus m.i. niet bij de modem. Een DELL laptop uitgerust met pmcia draadloze netwerkkaart vindt ook probleemloos de Eminent modem. Ik hoef enkel de WEP code in te geven.

Wat hier lijkt te ontbreken is een automatische detectie van de beschikbare netwerken.

Deze functie kan ik op geen enkele manier activeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.