Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Allemaal

ik ben hier nieuw en ik heb een probleem

ik had altijd een linksys G router en toen kon ik onderling bestanden uitwisselen in mijn netwerk van drie pc's

nu heb ik een linksys N router gekocht er is wel verbinding van af alle drie de pc's met internet maar het lukt niet meer om onderling bestanden uit te wisselen

ik heb al verschillende keren het thuisnetwerk instellen gedaan zonder resultaat

2 pc zijn windows xp service pack 3 en de ander is windows vista

help wat doe ik verkeerd

ik hoop dat iemand mij helpen kan

groetjes linda

• Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Welk model router heb je nu?

OK. Tijd voor een snelcursus netwerktesten.

Voer deze stappen uit op elke pc.

Ga naar start - uitvoeren , typ cmd in het vakje en klik ok

In het venster dat nu opengaat, typ je ipconfig

Noteer de waardes van IP address en default gateway (met punt tussen de schillende groepen)

De default gateway is normaal gezien het IP van je router. (meestal 192.168.1.1)

Als het IP adres begint met de cijfergroep 169. krijgt de pc geen ip-adres van de router en zal de default gateway blanco zijn of alle groepen op 0.

De eerste drie cijfergroepen van het IP adres zou bij alle drie de pc's hetzelfde moeten zijn en hetzelfde als de eerste drie van de default gateway.

Als de ip-adressen goed zijn (zie voorgaande uitleg), voer de volgende stappen eveneens uit op elke pc.

Typ ping spatie en de cijfers van het ip-adres (met punten tussen de groepen) van een andere pc. Normaal krijg je nu 4x een lijntje als reply from xxx.xxx.xxx.xxx en nog wat informatie. Herhaal dit voor de andere pc.

Als je voor elke ping de lijn reply from.... krijgt, is je netwerk (in principe) in orde wat hardware betreft.

Post de resultaten maar, dan zien we wel verder.

Geplaatst:

Ik heb een Linksys N Router WRT160N

Ik heb op alle drie de pc's de netwerktesten gedaan

de ip adressen zijn 192.168.1.100 en de volgende is 101 en die andere 102

default gateway 192.168.1.1 zijn op alle drie hetzelfde

toen heb ik daarna op alle drie een ping uitgevoerd zoals stond vermeld

en kreeg op alle drie 4 x reply from .................

wat kan ik nu nog verder doen

Geplaatst:

Aangezien het vroeger (met de oude router) wel goed ging, veronderstel ik dat alle pc's in dezelfde wergroep zitten en dat de nodige mappen gedeeld staan en dat de gebruikers de juiste machtigingen hebben?

Voor de zekerheid toch nakijken.

Geplaatst:

de drie pc's zitten wel in de zelfde werkgroep en er staan ook verschillende mappen gedeeld of de gebruikers de juiste machtiging hebben dat weet ik zo niet waar kan je dat ook al weer zien?

Geplaatst:

Kijk ook eens in de instellingen van de router of je toevallig de AP isolatie niet hebt aangezet? Deze optie moet op disabled staan.

Advanced Wireless Settings

(Geavanceerde instellingen WLAN)

AP Isolation (AP-isolatie): hiermee worden alle draadloze clients

en draadloze apparaten in uw netwerk van elkaar gescheiden.

Draadloze apparaten kunnen communiceren met de router, maar

niet met elkaar. Selecteer Enabled (Ingeschakeld) als u deze

functie wilt gebruiken. AP-isolatie is standaard uitgeschakeld

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.