Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb alles nagekeken

de pc's staan alle drie in dezelfde werkgroep hebben alledrie gedeelde mappen met juiste machtingen

ik heb in de instellingen gekeken van de router of de AP isolation aan stond hij staat uitgeschakeld

wat zou ik nog verder kunnen doen

ik hoop dat je nog verder kunt helpen ik weet het niet

groetjes linda

• Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Even alles op een rijtje zetten.

- Met de oude G router werkte alles normaal en kon je bestanden delen op de verschillende pc's.

- Router vervangen.

- Aan de instellingen op de pc's is niets gewijzigd.

- Alle pc's kunnen verbinden met de nieuwe router en online gaan.

- De pc's kunnen mekaar pingen

- Bestanden delen tussen de pc's gaat niet met de nieuwe router.

Logische conclusie: het probleem zit bij de router.

De instellingen aan de WAN kant zijn goed want de pc's kunnen online.

De instellingen aan de LAN kant zijn ook goed want de pc's kunnen elkaar pingen.

De AP isolatie is uitgeschakeld.

De pc's kunnen toch geen bestanden delen.

Om een gedeelde map op een andere pc te benaderen, maak je daarvoor op de bron-pc (pc waarop je bezig bent) een verbinding met een gedeelde map op de doel-pc via een "netwerk drive"?

Hoe is die verbinding gemaakt? Op naam van de doel-pc of op IP-adres?

Koppel deze verbindingen eens los (disconnect) en maak ze opnieuw aan, bij voorkeur op naam van de doel-pc.

Ik ga ondertussen verder de manual van de router uitpluizen.

Geplaatst:

ik heb zelf een klein foutje gemaakt met het pingen

ik ping de de computer waar ik op aan het werk was en niet de ander comp in het netwerk en dat heb ik nu wel gedaan en nu kreeg ik een heel ander resultaat

Ik krijg nu 4 x Time out bij opdracht en staat er onder pakketen verzonden 4 ontvangen 0 en verloren 4

normaal bij m'n oude router klikte ik op het bureau blad het icoontje aan netwerk locaties en dan kon ik zo de andere pc's in het netwerk zien en daar bestanden naar kopieeren

maar nu ik ook niet kan pingen naar de andere pc's is er daar iets fout maar wat

ik voel me zo stom dat ik het niet goed bereep

ik hoop dat je nog verder kunt helpen

Geplaatst:
Je hebt toch zowel op de pc's als op de router (lan gedeelte) DHCP enabled staan?

Voer op elke pc eens het commando ipconfig /renew uit en dan opnieuw ipconfig en post dan de ip-adressen hier.

en waar vul ik dat dan in bij uitvoeren denk ik

Geplaatst:

DCHP staan bij pc en router allebei enabled

nou ik heb het uitgevoerd en de ipadressen zijn

192.168.1.100

192.168.1.101

ik hoop dat je hier iets mee kunt

• 2 weken later...

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.