Ga naar inhoud

Stuurprogramma opnieuw installeren


Leono

Aanbevolen berichten

Op 24-7-2017 om 02:00, Leono zei:

 

Slechts één uitweg: nieuwe Windows installatie via USB-stick. Die liep tot twee keer toe vast. Nu uiteindelijk nieuwe Windows,

 

 

Volgens bovenstaand bericht van jouw heb je een herinstallatie van Windows uitgevoerd. Na de installatie van een besturingssysteem en zeker nog bij Windows 7 dien je een aantal drivers te downloaden en installeren en dit via de website van Acer.

Los van het feit dat het batterijtje op het moederbord zou vervangen moeten en er hoogstwaarschijnlijk een Hardwarematig probleem is waar je voor naar een computerwinkel zal moeten gaan kan je de chipsetdrivers, driver voor videokaart, geluid,... via de links hieronder downloaden en installeren.

Het downloaden/ installeren doe je best in de volgorde zoals ze hieronder staan.

 

Chipsetdriver.

 

Videokaart

 

Geluidskaart

 

SATA

 

Broadcom

 

 

Als bovenstaande drivers geïnstalleerd zijn ga je naar configuratiescherm-> apparaatbeheer.

Maak er een printscreen van en plaats die afbeelding in je volgend bericht.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo clarkie,

 

Dank voor uw bericht. Maar, inmiddels had ik al het besluit genomen om Windows 7 nogmaals helemaal opnieuw te installeren, en dan liefst via een zogenaamde "schone installatie", al ben ik nog aan het uitzoeken wat dat precies inhoudt. Als ik dan alle updates en stuurprogramma's heb, wil ik besluiten of ik nog met deze laptop verder kan, of dat ik beter op zoek kan gaan naar een tweedehands desktop. Want een laptop hoef ik dan niet meer,

 

Wat ik heel vreemd vind is dit: in mei 2016 had ik Windows 7 ook opnieuw geïnstalleerd via dezelfde USB-stick. Toen de installatie klaar was en daarna alle updates binnen waren, was alles perfect. Ik hoefde niets meer te doen (op één ding na: stuurprogramma voor internet-adapter), en tot vorige week heeft mijn laptop zonder welk belangrijk probleem dan ook, prima gefunctioneerd. Ik deed elke 3 dagen een 'sfc /scannow' en maakte vervolgens een herstelpunt. (Na eerst nog wat malware-scans uitgevoerd te hebben).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij weten natuurlijk niet wat er juist op die stick staat.

Het kan gaan om enkel het Windows 7 besturingssysteem, een recovery van Acer, .....enz.

 

Als je na de herinstallatie een probleem hebt maak dan een speccy logje en een printscreen van apparaatbeheer en plaats die in je volgend bericht.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Leono

 

Vermits de collega's van NCF al uitvoerig gereageerd hebben op je vraag, sluiten we dit topic op PCH (voorlopig) af. Mocht onze bijdrage toch nog door jou gewenst worden, kan je steeds een heropening vragen bij één van onze moderatoren. Maar gezien de stand van zaken op NCF, lijkt het me zinvol dat je daar verder doorgaat (maar dan ook liefst met het uitvoeren van de suggesties die door onze collega's worden aangeboden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • kape sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.