Ga naar inhoud

Pc valt soms uit


Ruki1812

Aanbevolen berichten

De aanhouder wint ! 

 

Begrijp ik het op dit ogenblik dus goed: je hebt je pc terug maar je kan nog altijd niet in de bios? - je krijgt je startscherm Gigabite en dan stopt het verhaal met een grijs scherm?

 

edit: als het klopt dat je bios het niet meer doet (zou kunnen komen door die default options die je koos) , dan ben je misschien iets met deze pagina van Gigabite: https://www.gigabyte.com/Support/Faq

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt,

 

enkel (raar genoeg) kon ik gisteren wel de biosinstrllingen raadplegen, en hem vervolgens opstarten via de bios. Dit gebeurtde enkel toen ik de pc opstarte met mijn Windows 10- opstart dvd. Maar vanaf het moment dat de installatie gedaan was en ik zogezegd 'een nieuwe pc' had me mt nieuwe instellingen ging hij terug zijn

oude fouten ophalen. Hij viel hij terug aan en uit... de error was dus wedergekeerd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou nog kunnen kloppen denk ik: die 10 opstart dvd maakt zijn eigen bootomgeving aan (als ik het me goed herinner?) en dat zou dus kunnen verklaren dat het vanuit die bootomgeving nog allemaal goed gaat. Bij een reboot zonder die dbd moet de bios weer volledig zijn werk doen.

 

Zeker ben ik er allemaal niet van, maar ik heb zo'n idee dat een reset van je bios de zaak wel eens zou kunnen oplossen - en daarvoor denk ik, ga je bv op die pagina van Gigabite ten rade moeten gaan.

 

(zijn er anderen die deze draad volgen en mogelijk ideeën hebben?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, ik volg je wel verhaal helemaal, en idd die opstart dvd/USB maakt zelf zijn eigen (re) bootomgevingen, want he zijn er twee, aan.

 

Het feit is mss dat de bios niet helemaal zijn werk Kan doen.

 

Enkel en alleen zou ik niet helemaal weten of het probleem simpelweg opgelost zou zijn met de bios te resetten . Maar het is het proberen waard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je volgens mij gelijk mee: bios resetten is het begin - mogelijk ook het einde, al twijfel ik eraan - maar de 'in orde te brengen' rest (die er nog zou zijn) valt maar op te lossen als de bios het eerst goed doet.

 

Wel raar dat een reset naar default het nu erger maakte (maar mogelijk komt dit doordat de bios al niet meer 100% in orde was en met zo een bios een reset doen, kan andere dingen brak doen worden denk ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja... ik ben nog steeds aan het proberen hem 'in gang' te krijgen, enkel is het zo dat de meneer van de computerwinkel gezegd heeft dat dit probleem ofwel op 1 seconde door iemand gevonden kan worden, ofwel dat dit 2 weken ofzo duurt. Daarom stak hij er dus geen tijd in + de rekening zou dan ook te hoog oplopen. Hij kan het dan niet gevonden hebben, iemand anders kan daar naar kijken en dan werkt hij misschien direct. Het probleem is en blijft relatief, maar moeilijk (off makkelijk) op te lossen. Het enige dat hij nog zei is dat het misschien met de hardware, en meer specifieker het moederbord te maken kan hebben.. De hypothese stelt dat de hardware(of het moederbord) zou dan beschadigd zijn en vervangen zou moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ruki1812

 

Je dubbele account R0123456 is samengevoegd met Ruki1812 ... voortaan kan je dus enkel dit laatste account gebruiken om in te loggen op PCH. Volgens onze forumregels is het slechts toegelaten om één account te hebben.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k denk dat je eerst moet proberen je bios terug in orde te krijgen. Of, of: mogelijk ligt het toch aan (iets van je) moederbord want blijkbaar doet je bios het af en toe toch (even).

Maar voor je moederbord moet je in het onderdeel Hardware je licht gaan opsteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.