Ga naar inhoud

Latop valt zomaar uit


Romhulp

Aanbevolen berichten

Mijn laptop valt uit als ik usb aparatuur aansluit. Hij valt dan uit en gaat dan pas weer aan na een paar dagen. Het gebeurd meestal als ik de usb er verkeerd om in doe, maar soms gaat hij ook uit als ik m gwn er normaal in doe. 

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

:welkom: op het forum, Romhulp!

 

Om wat voor soort USB aansluiting gaat het hier? De meest bekende zijn nog steeds USB 2.0 en USB 3.0:

 

597b645d00f37-USB_2.0_en_USB_3.0.jpg

 

De rechter op de foto hierboven is een USB 3.0 stekker, herkenbaar aan de blauwe kleur.

Deze USB stekkers passen maar op 1 manier in de USB poort. Als jij er toch ooit in geslaagd bent om zo'n stekker omgekeerd in de USB poort te krijgen, dan heb je daarmee die USB poort vernield.

Best mogelijk dat dat voor kortsluiting zorgt waardoor de laptop uitvalt. De laptop moet dan naar een computerzaak gebracht worden waar hopelijk nieuwe USB poorten geplaatst kunnen worden. Zoiets kun je niet zelf doen. En als de reparatie gelukt is, dan voortaan eerst heel goed kijken hoe je een USB stekker in de USB poort stopt. Nooit gaan forceren.

 

Alleen bij het allernieuwste type USB stekker maakt het helemaal niet meer uit hoe je die stekker erin stopt. Dat is de USB-C stekker, die er zo uitziet:

 

597b65507af92-usb-type-c-2.gif.jpg

 

Maar apparaten met een USB-C stekker zijn nog maar kort op de markt. Wanneer jouw laptop al wat ouder is, dan zullen er helemaal geen USB-C poorten op zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kennelijk krijg je het voor mekaar om de usb-plug er verkeerd in te doen...

imho lukt dat alleen met (veel) kracht en doordrukken.

vrijwel gevolg daarvan is dat de usbpoort beschadigd is geraakt, en waarschijnlijk is kortgesloten geweest.

en het gevolg daarvan zal kunnen zijn dat de sub-component op je moederbord beschadigd is geraakt....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.