Ga naar inhoud

geen verkenner, douwnloads enz

Souad

Aanbevolen berichten

Heb dingen gewist die eigenlijk niet gewist mochten worden in mijn c-schijf. Maar ik weet niet wat ik gewist heb.

Ik weet alleen dat ik het verknald heb.

Ik heb nu geen 'start' knop meer, geen verkenner, kan niet downloaden en bij elk icoon die ik open krijg ik het volgende bericht:

Toepassing kan niet gestart worden omdat configuratie van toepassing onjuist is. het opnieuw installeren van de toepassing kan dit probleem oplossen.

Online installeren lukt mij niet gezien ik niet kan downloaden.

Kan iemand mij helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Systeemherstel zit bij mijn weten zowel op XP als op Vista op dezelfde plaats.

Je kan het wel afzetten maar hopelijk heb je dat dus niet gedaan.

Ga naar Start (je starknop) >alle programma's en zoek daarin naar bureauaccessoires. Daar vind je Systeemwerkset en als je dat opent vind je systeemherstel.

Met systeemherstel herstel je je pc naar een vroegere toestand. Maar er gaan absoluut geen documenten verloren.

Je computer maakt normaal op gezette tijden zelf een herstelpunt. Je kan het ook zelf aanmaken (bvb voor je een programma wil downloaden om te testen). Daar zit wel een klein verschil tussen Vista en XP.

Als je systeemherstel opent zal je in jouw geval best opteren voor een ander herstelpunt selecteren.

Je zal dan een lijst krijgen met herstelpunten. Ook hier is verschil tussen Vista en XP.

Vista geeft korte lijst maar je kan aangeven herstelpunt ouder dan 5 dagen weergeven.

Bij XP (meen ik mij te herinneren) krijg je een kalender met de datums waarop er herstelpunten zijn in het vet.

Nu moet je een datum trachten te vinden toen alles nog goed liep. Dus voor je dingen gewist hebt.

Probeer daar een herstelpunt te maken.

Uiteraard moet je uit alle programma's uitgaan voor je daarmee begint

Je mag mij altijd een privébericht sturen als je meer help wil.

Ik ben vandaag en morgen wel veel afwezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste amazone,

zoals de gebruiker al aangeeft heeft hij geen startknop meer... dit gaat dus niet lukken.

wat je nog zou kunnen proberen is om in veilige modus te komen (hier kan je komen door tijdens het opstarten van de pc meerdere malen op f8 te drukken)

als je ook hier niets kan zien dan zit er nog maar 1 ding op.

probeer aan een windows xp/vista cd/dvd te komen van de zelfde versie.

doe deze in de machine en start op vanaf deze cd/dvd

lees goed wat er op de schermen staat en kijk naar de functie repareren!

je kan dan met deze cd/dvd je installatie repareren (en dus deze verwijderde items terugzetten) zonder verlies van documenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.