Ga naar inhoud

Laptop doet niets meer


vuberke

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een HP Probook 6560b en doet helemaal niets meer.

 

Vorig jaar heb ik de powerjack al eens moeten vervangen omdat de batterij niet meer oplade.

En moet zeggen was wel wat werk maar das wel gelukt,heb toen het moederbord er moeten uithalen.

 

Nu doet mijn laptop helemaal niks meer (zowel met de voeding al met de batterij)

Ik veronderstel dat er misschien een probleem is met de powerknop.

 

Blijkbaar zou de powerknop rechtstreeks op het moederbord gesoldeerd zijn bij een HP Probook 6560b.

Maar hoe kan ik nu zeker zijn dat het de powerknop is of iets anders.

 

Als ik moederbord demonteer en sluit dan de voeding aan zou ik dan met een dun draadje geen contact kunnen maken (knop 1sec overbruggen),dan ben ik toch al zeker dat het mijn powerknop is of niet?

 

Want ik kan een moederbord kopen maar als het dan iets anders is sta ik daar,misschien is powerjack terug stuk en mijn batterij helemaal plat.

 

Graag ff hulp

 

mvg

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Een powerknop gaat niet zo snel stuk, deze kan je meestal testen met een multimeter (diode mode en kijken of hij contact geeft wanneer ingedrukt)

Waarschijnlijk is de lader of de DC jack stuk. Deze kan je ook testen met een multimeter.

 

Je kan ook de batterij eruit halen en dan de lader aansluiten, meestal is er een lampje die aangeeft of het toestel stroom krijgt of niet.
Als de DC jack niet gesoldeerd is kan je ook deze eruit halen en op de lader steken ... daarna de multimeter gebruiken om te kijken of de stroom doorgaat.

Ik hoop dat ik U hiermee verder help!

Mvg,

Tim - Restore-IT

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Nee de lader is zeker niet stuk,heb een lader of 3 dat is zeker het probleem niet.

Ik heb ook al gemeten op het moederbord waar de spanning toekomt via de connector en daar heb ik spanning.

Zal iets anders zijn,maar ik ga niet verder meer zoeken heb ondertussen al een nieuwe besteld i7 / 16gb :)

 

Hopelijk heb ik daar beetje meer geluk mee,want vorig jaar had ik de DC jack ook al moeten vervangen omdat die stuk was.

Ik heb nu voor Dell gekozen hopelijk heb ik daarmee minder problemen

 

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik hoop het ook.

Heb al eens een Dell gehad en daar was het scherm van stuk na 4j.

 

Maar heb ik ook al gehad met mijn vorige HP.

Maar gelukkig heb ik een goeie website waar je goedkoop wisselstukken kan krijgen (gebruikte en nieuwe).En heb toen het scherm vervangen dacht voor een 40€ was hij gemaakt.

Ja ik heb al een aantal laptopjes versleten ;)

 

Enige nadeel als je ander merk neemt zijn weeral de voedingen,denk dat ik een voeding of 4 heb van HP

En ne mens wil ook af en toe weeral iets sneller he

 

mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.