Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hey!

Porrelaar en, Passer, goeie morgen!

Ook aan Droske een goeie morgen!

Vooreerst, waarom zou ik die G moeten verwijderen? Waartoe dient dat? Kan ik daarmee iets winnen, en/of gemakkelijker mijn verloren data terugwinnen? Ik denk het niet? Dus ik laat dat maar zo, dat stoort me helemaal niet.

Ik denk dat het inderdaad erg veel tijd zal vragen, en kans op succes is misschien erg klein, dus .. Ik wil gewoon nog proberen om mijn F terug volledig te kunnen gebruiken, ik zal dan wel zelf ervoor zorgen dat de nodige gegeven er terug opkomen, ...of andere.

Aansluitend wil ik dan opnieuw met behulp van een USB opstartbare stick Windows 10 clean herinstalleren....

Wil U me dus gewoon zeggen hoe ik best tewerk ga om die disk waar nu die USB-gegevens nog op staan, en met dat niet-toegewezen deel erop, dat ik die gewoon terug helemaal kan gebruiken...

Dat zal me veel tijd en zorgen besparen, denk ik.

Groeten

Jive1 - Belgium

aangepast door Jive1
Geplaatst:

Jive1,

je zou je G-zelf niet moeten verwijderen (mag helemaal niet en zal wel niet lukken ook normaal gezien), maar Droske had het op : de schijfletter van die partitie verwijderen - en dat kan je best doen: dan zie je ze later niet meer als 'echte partitie' : 

13 uren geleden, droske zei:

Ga daarvoor naar schijfbeheer. Klik de partitie G met "rechts" aan en kies Stationsletter en paden wijzigen. Klik nu op Verwijderen.

Voor de rest laat je die G maar gerust, die speelt geen rol in het recupereren van je F-schijf

Hoe je tewerk moet gaan om je windows terug te herstellen kan je hier lezen: https://www.pc-helpforum.be/topic/67470-windows-update-werkt-niet-goed/?do=findComment&comment=530446

(het is een onderdeel van een andere vraag, je merkt het wel, maar in dat antwoord staat de te-volgen-werkwijze

Het makkelijkst is altijd bij punt 5 de a-optie te nemen: naar je verkenner gaan en op de aangemaakte stick de setup.exe zoeken en hierop dubbelklikken.

BELANGRIJK: koppel voor alle zekerheid dus maar even je externe schijven af vooraleer je eraan begint. (je usb waarop de installatiebestanden moeten komen, moet je natuurlijk wel inpluggen :) )

Geplaatst:

Hey!

Ja, er zal niet veel anders op zitten, dan uw raad te volgen. Jammer, want op die F zat ook ergens mijn Photoshop software, en die ben ik dus nu ook kwijt, en dat is eigenlijk wel héél erg jammer, want opnieuw Photoshop gaan kopen, nee dat zit er niet meer in voor mij.

Maar er is ook nog dit... Mijn drivers staan in mijn Verkenner allemaal meerdere keren vermeld. Zal dat ook opgelost zijn als ik dan uiteindelijk mijn Windows 10 zal hersteld hebben? Of is dat een zaak die eerst met schijvenmanagement moet opgelost worden? Ik wil ook daar zeker wat klaarheid hebben, dat ik daar terug zoals origineel iedere schijf slecht éénmaal zie, en in alfanumerieke volgorde, niet zoals nu ( zie hoger op beeldden van Verkenner ).

Groeten

Jive1 - Belgium

Geplaatst: (aangepast)
2 uren geleden, Jive1 zei:

Ook aan Droske een goeie morgen!

Vooreerst, waarom zou ik die G moeten verwijderen? Waartoe dient dat? Kan ik daarmee iets winnen, en/of gemakkelijker mijn verloren data terugwinnen? Ik denk het niet? Dus ik laat dat maar zo, dat stoort me helemaal niet.

Waarom dient die schijf-letter G verwijderd te worden?

Omdat die beter verborgen staat zoals dat standaard ook is. Door een of ander gepruts heeft die partitie  ten onrechte een letter toegewezen gekregen waardoor ze nu zichtbaar en toegankelijk is in de verkenner met alle risico's die dat met zich meebrengt.

Die verloren data moet je op schijf G natuurlijk niet gaan zoeken, dat is hier nog door niemand gezegd geweest.

Ik trek me nu op verzoek van Passer uit dit onderwerp terug. Mijn vorige antwoord heb ik verwijderd omdat het hun plannen zou doorkruisen en dat is niet mijn bedoeling.

Succes.

aangepast door droske
Geplaatst:
38 minuten geleden, Jive1 zei:

Mijn drivers staan in mijn Verkenner allemaal meerdere keren vermeld. Zal dat ook opgelost zijn als ik dan uiteindelijk mijn Windows 10 zal hersteld hebben? Of is dat een zaak die eerst met schijvenmanagement moet opgelost worden?

Je drives die verschillende keren vermeld staan: ik vermoed (herhaal: vermoed) dat dit opgelost zal zijn, maar er is blijkbaar wel een en ander met je systeem gebeurd dus zékerheid heb ik er niet over - maar je maakt wel veel kans ervoor denk ik. (anders moeten we achteraf gaan zien wat er nog wel/niet mee kan gebeuren, maar dan werken we op dat ogenblik tenminste al met een goede windows)

De volgorde van de drives in schijfbeheer: daar kan je zelf iets aan doen (we zien dit wel na je herinstallatie - goed?)

(enne... 'k heb zo 't idee dat je Photoshop niet helemaal legaal was... ? ?  - opletten met illegale progs, die kunnen (herhaal: kunnen) dingen zoals dit nu veroorzaken.

Geplaatst:

Jive1 lijkt het vooral vervelend te vinden dat zijn schijven dubbel worden getoond in het linker paneel (= het navigatievenster) van de Verkenner.

Hij zegt dat dat sinds het laatste herstel is. Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Jive1 heeft permanent 2 externe harde schijven aangesloten.

Externe harde schijven en aangesloten USB sticks worden in Windows 10 altijd dubbel getoond in het navigatiepaneel. Dat zijn dus de removable drives (verwijderbare schijven). Dit is geen bug, maar een feature van Windows 10. Het hoort zo (volgens Microsoft dan...;)). Als ik het me goed herinner, dan is dit zo sinds de grote update van november 2015.

Ik heb hier meerdere Windows 10 pc' s staan. Op twee van die pc's getest door even twee USB sticks aan te sluiten. Zoals je hieronder kunt zien, worden die dubbel getoond in het navigatievenster:

599ffd166aa9c-Verkenner-USB_sticks_dubbe

Bij sommige mensen worden echter ook de interne harde schijven/partities dubbel getoond in het navigatiepaneel van de verkenner. En dat is ook bij Jive1 het geval. Dit geldt bij Jive1 bijvoorbeeld voor schijf Flightsim (D:), wat volgens Jive1 een interne schijf is. Dat hoort eigenlijk niet. Ik heb dat nog niet meegemaakt bij een van mijn eigen Windows 10 machines, maar ik heb er wel over gelezen. Er zijn meer mensen bij wie dat gebeurt. Dat is op te lossen door een ingreep in het register.

Je kunt meer lezen over die dubbele vermeldingen van schijven door Google te gebruiken:

In het Engels: https://www.google.nl/search?q=drives+double+in+explorer&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=1fafWf-AB8Hc8AfLrIDIBg

In het Nederlands: https://www.google.nl/search?q=dubbele+schijven+in+verkenner&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&ei=iPefWfTSKcHc8AfLrIDIBg

Wil je per se af van die dubbele vermeldingen en daarvoor graag een Nederlandse handleiding hebben, dan kun je die van Menno Schoone gebruiken:

DUBBELE SCHIJFLETTERS VERWIJDEREN

Soms worden schijfletters van partities en extern aangesloten media dubbel vermeld in het navigatievenster. Stoor je je hieraan dan is één van de vermeldingen te verbergen door met de registereditor de registersleutel {F5FB2C77-0E2F-4A16-A381-3E560C68BC83} te verwijderen uit de registersleutel HKLM\SOFTWARE\Microsoft\ Windows\CurrentVersion\ Explorer\Desktop\NameSpace\ DelegateFolders. Bij de 64-bits Windows-versie moet deze registersleutel tevens worden verwijderd uit de registersleutel HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\ Microsoft\Windows\ CurrentVersion\ Explorer\Desktop\ NameSpace\DelegateFolders.

Bron: https://www.schoonepc.nl/windows10/windows_verkenner.html

Ik weet niet of opfrissen van Windows 10 (wat ik ook op 1 van mijn pc's met succes heb gedaan op aanraden van Passer) dat 'probleem' met de dubbele vermelding van interne harde schijven op gaat lossen. Wanneer Jive1 zelf geen wijzigingen aanbrengt in het register, dan zullen in ieder geval aangesloten externe harde schijven en USB sticks nog steeds dubbel getoond worden in het navigatievenster van de verkenner. Zelf heb ik die wijzigingen niet aangebracht in het register. Mij storen die dubbele vermeldingen niet. Bovendien rommel ik zelf niet graag in het register.

---------------------

Dan nog even over de verloren bestanden op de F: schijf. De ene keer zegt Jive1 dat hij die terug wil hebben, de andere keer zegt hij: "Laat maar, geef mij maar de complete ruimte op de F: schijf terug." Hij moet wat langer nadenken wat hij nu wil.

Droske gaf een paar namen van goede datarecoveryprogramma's. Naar mijn idee moet Jive1 eerst gaan proberen of hij zijn data terug kan krijgen. Pas als dat niet lukt, dan zou hij ertoe moeten overgaan om de F: schijf te verwijderen en een nieuw volume aan te maken, waardoor hij weer de volledige capaciteit van die 250 GB grote externe harde schijf terug krijgt.

Geplaatst:

Ja, van mijn register blijf ik liever af. Dus nee, ikzelf ga daar niets aan veranderen.

En het klopt, ik heb beide mogelijkheden overdacht; liever eerst proberen de restanten van mijn F terug te halen, en als het echt niet gaat, dan maar proberen de volledige schijf terg bruikbaar te maken. 

NU heb ik dan toch maar die Minitool Partition Wizard gedownload en ik heb die aan 't werk gezet. Dat gaat héél traag. Ik heb eerst en vooral mijn vroegere F disk laten scannen, daar ken ik niets mee misdoen. Ik zit momenteel aan 25%, en dat zal dus nog wel een uurtje duren eer die helemaal gescand is  ( zie beeld in bijlage ). Ik zal dan verder zien wat het resultaat is, en wat ik kan doen....

Groeten

Jive1 - Belgium

scan1.jpg

Geplaatst:

Jive,

ik denk dat je fout zit:

2 uren geleden, kweezie wabbit zei:

in Minitool Partition Wizard zit een functie om partities te herstellen.

Kweezie had het niet over een Partition Recovery maar dus wel over een Partition Wizard ;

Wat jij nu gebruikt is om partites te herstellen, waar Kweezie het over had, was over een progje dat partities kan aanmaken, vergroten,verkleinen,... enfen, bewerken en bekijken

En wat ga je nu doen met je Windows-zelf: herstellen of maar zo laten?

Geplaatst:

Hey!

Ja, wat ga ik nu doen?... Kijk, het is me allemaal erg onduidelijk geworden met al die goede raden van jullie. Wat Kweezie wabbit zei, kan ik proberen, en kan er niet veel kwaad mee doen. Ik zit daar nu op 90%, ik laat het even verderlopen, en zie dan wel wat mogelijkheden er in zitten. Ben ik er niets mee, dan zien we nog wel wat ik daarna doe. Trouwens, het programmaatje dat ik probeer is exact wat Kwezie Wabbit aanraadde, die Wizard. En daar zit blijkbaar een funtie in die 'misschien' bestanden laat recupereren. Alleszins zou ik kunen zien of er nog wat in zit, en misschien wel 'wat' er nog in zit.

Zodra dat ding ten einde is laat ik meer weten.

Maar, dat is me niet duidelijk ook niet...

Waarom zou ik proberen Win 10 te "herstellen" en waarom niet direct opnieuw Win 10 met de USB stick opstarten. Dan kan ik eerst mijn C formatteren, dan is alles van mijn C af, geen vuiligheid meer, en dan 'clean' Win 10 herinstalleren met de USB . 

Tot later.

Jive1 - Belgium

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.