Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zal eerst even kort vertellen wat ik van plan ben om te testen.

Ik krijg de kans om met een project deel te nemen. In dat project gaan we testen hoe SLi schaalt tov Crossfire.

Ik krijg de volgende set-up ter mijne beschikking:

Intel Core i7 920

Foxconn Bloodrage (die staat hier al)

3 x 2GB DDR3 1600 van OCZ

En een SSD van 80 GB (ik weet nog niet welke, ik heb ook nog nooit een SSD vastgehad)

PC Power and Cooling 1200W Turbo

Grafische kaarten: ATI: HD4830 HD4850 (x2) HD4870 (x2) ik krijg die allemaal twee keer behalve de X2

Nvidia: 9800GT 9800GTX+ GTX260 216, GTX280, GTX285 en GTX295 , allemaal twee keer behalve GTX295 vanwege te hoge kosten.

De merken van de grafische kaart weet ik niet precies, Asus, Sapphire, XFX en MSI.

Ik ga testen op deze resoluties: 1680x1050 , 1900x1200 en 2560x1600, AA en AF , Vsync enal vollenbak, tenzij ik ondervind dat de kaarten het niet aankunnen schroef ik het terug totdat bv de GTX260 het speelbaar kan maken. De GTX260 is maar een voorbeeld, maar anders gaan de getallen te klein zijn om te vergelijjken.

Nu moet ik het dus gaan testen, MAAR hoe?

Doormiddel van games en syntetische benchmarks, daar heb ik een beetje hulp bij nodig.

3Dmark 06 en Vantage ga ik draaien, alhoewel ik die dingen gewoon zever vind, want ATI scoort daarop meestal veel beter dan een Nvidia tegenstander.

Games had ik gedacht aan de volgende "suite":

Far Cry 2 allerhoogste reso, veel AA enzo, anders ga je het verschil neit zien en is het zwaar CPU limited.

Company Of Heroes OF World in Conflict, één van de twee wil ik doen, om toch een soort strategie game in de test te doen, en WIc en CoH zijn op het moment toch een van de zwaarste, vooral WiC.

Race Driver GRID om ook een race spel te testen, deze heeft wel geen ingebouwde benchmark denk ik, dus dan moet ik proberen eenzelfde stuk op te nemen met FRAPS , en dat bijvoorbleed drie keer, en daarvan het gemiddelde nemen, om een representatief resultaat te bekomen.

Crysis Warhead en CoD5, om twee populaire FPS'en erbij te nemen, Warhead heeft ingebouwde benchmark, het spel is vreslijke slecht geoptimaliseerd, maar het is zwaar en leuk om het verschil te testen, CoD5 heeft geen ingebouwde benchmark, dus in de SP elkes keer hetzelfde stuk lopen, daarvan het gemiddelde etc net zoals bij GRID dus.

Hier stopt mijn inspiratie, dus als je nog ideeen hebben, dan kijk ik of het haalbaar is...

Als er nog andere tips zijn ivm het testen opzich, vuur maar af!

Alvast bedankt om mee te denken ;-)

Geplaatst:
rekening mee houden dat WiC een soort van first person is.. en dus ook zoveel vraagt ;)

farcry 2 zit ook een benchtool in als het goed is.

Far Cry 2 heeft inderdaad benchmark tool, WiC ook, CoH weet ik niet.

WiC is inderdaad een beetje een FPS, maar door het grote zicht dat je krijgt, veel andere tanks, heli's enzo, daardoor is het inderdaad zwaar én leuk om te testen.

Heeft er hier iemand ervaring met de ATI 9.2drivers?

En Crossfire support, want met Nvidia weet ik hoe dat moet, maar met ATI heb ik nog nooit CF gedraait.

Gaat het hier moeiljker of makkelijker dan met SLi?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.