Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kreeg een mail binnen onder de naam T-Mobile

Dus ik denk misschien een goeie aanbieding .

Ik heb het geopend , en het blijkt een dreigmail te zijn .

Ik wordt verzocht om binnen 3 werkdagen even € 48,95 te voldoen .

Het bedrag zal worden verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten ter hoogte van € 79,90  indien het niet binnen de door ons gestelde  termijn is voldaan .

In de eerste plaats heb ik nog nooit iets met T-Mobile te doen gehad ,

Ik heb alles in 1 van Ziggo , en mijn prepaid telefoontje is van Vodafone

Wat moet ik hier mee ?

Geplaatst: (aangepast)

Niet klikken op links in die e-mail. Dit is een nepmail. Hij komt niet van T-Mobile. Kijk eens naar het e-mailadres van de afzender.  Mailtjes van T-Mobile eindigen op t-mobile.nl of op t-mobilethuis.nl (dus met streepje tussen de t en mobile). Betekent dit dat alle e-mails met als afzender @t-mobile.nl of @t-mobilethuis.nl veilig zijn? Nee, helaas niet: sommige criminelen gebruiken een manier om een vals e-mailadres als afzender te gebruiken. Dit heet spoofen. Maar kijk in ieder geval uit voor e-mails die niet eindigen op @t-mobile.nl of @t-mobilethuis.nl

Lees hier meer over nepmails van T-Mobile: https://www.t-mobile.nl/phishing

Wat moet je met die mail doen? Weggooien!

Ik weet niet wat voor e-mailprogramma jij gebruikt. Zelf gebruik ik Thunderbird. Als ik zo'n nepmail krijg, dan klik ik op de knop Ongewenst. De mail verdwijnt dan naar de map Ongewenst. En als ik in de dagen daarna nog meer nepmails van T-Mobile zou krijgen, dan worden die na binnenhalen volautomatisch verplaatst naar de map Ongewenst. 

Hier een voorbeeld van een nepmail van T-Mobile: https://www.fraudehelpdesk.nl/vragen-meldingen-cpt/t-mobile-onderwerp-herinnering-factuur-2/?zoekopdracht=T-Mobile

Moest jij ook in bitcoins betalen?

aangepast door porrelaar
Voorbeeld van nepmail toegevoegd
Geplaatst:

Heel erg bedankt voor deze uitgebreide en duidelijke uitleg .

Ik was zelf al zover , dat ik het adres van T-Mobile had vergeleken met het adres van de mail .

Dit was :T-Mobile(abonnee@t-mobile.net )

En in de reclame ( toevallig  op tv ) was het geen net, maar nl.

Daarna wist ik eigenlijk al genoeg .

Ik heb outlook mail , en heb dit bericht gelijk in ongewenste mail gezet

Ik weet alleen niet of dit voldoende is , of kan ik het nu ook verwijderen uit ongewenst ?

We zijn vandaag met vakantie naar Texel gegaan , en ik ben blij dat dit opgelost is , want op de camping mot je altijd maar

afwachten hoe de kwaliteit van internet is .

• abbs sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.