Ga naar inhoud

Powerline op verdeeldoos

legofreak

Aanbevolen berichten

Op mijn nieuw kot is er enkel (niet zo stabiele) wifi. Omdat ik voor mijn studies en hobbies een stabiele internetverbinding nodig heb, had ik graag iets van vaste verbinding gehad. Omdat er in mijn kot geen kabels getrokken zijn, dacht ik aan een powerline. Er zijn echter bij de router geen vrije stopcontacten, wel een verdeeldoos met slechts 1 andere stekker in. Zou dit werken of kijk ik best voor andere opties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop een Powerline set met stopcontact. Hier een boorbeeld: https://www.centralpoint.be/nl/powerline-netwerkadapters/tp-link/tl-pa4015pkit-art-tl-pa4015pkit-be-num-3766587/?utm_source=google&utm_medium=click&utm_campaign=googleproductsearch

Je kunt dan die Powerline in het stopcontact stekken waar nu de router op is aangesloten. Steek dan de stroomkabel van de router in het stopcontact van de Powerline.

je zou wel moeten weten of het stopcontact waarop de router is aangesloten op dezelfde fase is aangesloten dan het stopcontact dat je op je kot wil gebruiken voor de Powerline.

Als je geen risico wil nemen dan moet je voor een Powerline set gaan die over drie draden werkt. De Fase, Nul en de aarding. Deze sets zijn wel beduidend duurder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.