Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn updates worden automatisch geïnstalleerd maar bij het updaten van bestand KB4034674 krijg ik al maanden de melding "Installatie mislukt" Installatie van andere updates, zoals Office en Outlook geven geen problemen. Gisteren kreeg ik een in het rood geschreven melding dat mijn apparaat verouderd was en dat ik nu echt moest updaten. Ik heb toen handmatig het bestand opgezocht en gedownload.

Bij het aanklikken van het bestand werd het installatieprogramma gestart, maar halverwege blijft de installatie steken. Ik heb het twee keer geprobeerd. De eerste keer kreeg ik uiteindelijk de melding "Pakketten naar Windows update cache Installeren", maar verder gebeurde er niets. Alleen het "groene cirkeltje bleef urenlang in de rondte draaien. De tweede keer, na de computer opnieuw opgestart te hebben en het bestand wederom te hebben aangeklikt, meldde het installatieprogramma: "Zoeken naar updates op deze computer" Ook hier weer, urenlang het groene cirkeltje het groene cirkeltje.

Wat gaat er verkeerd en hoe kan ik het oplossen? Bij voorbaat dank!

-Henk-

• Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Je bent niet de enigste: voer in je browser maar eens in:   " KB4034674 won't install"

en je wordt wijzer, ontdekt dat je niet alleen bent - en er staan er ook enkele met Solved bij.

Geplaatst:

Eerst: re klikken op je windowsknop > dosshell / powershell als administrator openen - vul dan in sfc /scannow (let op de spatie!)

Je systeem wordt nagekeken op de integriteit van je windowsbestanden.

Ofwel eindigt het met: (tekst is ongeveer) : gescand en geen fouten gevonden, gescand en er zijn fouten gevonden en die werden hersteld, gescand en er zijn fouten gevonden en die werden niet hersteld.

Indien er geen fouten werden gevonden: ga hieronder verder (minitool) - fouten gevonden en hersteld: probeer dan even (na een reboot) of je die KB kan binnenhalen - fouten gevonden en niet hersteld: vertel dit dan even.

In het eerste geval + in het tweede geval indien het niets oplostte: gebruik  even windows update minitool  , Je kan het downloaden via Majorgeeks (<klik!)- dit zoekt voor jou naar nog resterende updates en je kan ze ermee binnenhalen (van officiële sites) en installeren. Moest je dit gebruiken: als je het opent zie je onder Update Historie een cirkeltje met twee pijltjes: hierop klikken zet het programma in werking. Het kan wel tot 20/30 minuten duren voor je een lijstje krijgt - ondertussen blijft het cirkeltje draaien.  Daarna heb je de mogelijkheid om te kiezen welke updates je wil downloaden en/of installeren. Je kan er ook downloads mee verbergen,...) - een handig progje, 'k gebruik het zelf geregeld

Geplaatst:
6 uren geleden, Passer zei:

Eerst: re klikken op je windowsknop > dosshell / powershell als administrator openen - vul dan in sfc /scannow (let op de spatie!)

Je systeem wordt nagekeken op de integriteit van je windowsbestanden.

Ofwel eindigt het met: (tekst is ongeveer) : gescand en geen fouten gevonden, gescand en er zijn fouten gevonden en die werden hersteld, gescand en er zijn fouten gevonden en die werden niet hersteld.

Indien er geen fouten werden gevonden: ga hieronder verder (minitool) - fouten gevonden en hersteld: probeer dan even (na een reboot) of je die KB kan binnenhalen - fouten gevonden en niet hersteld: vertel dit dan even.

In het eerste geval + in het tweede geval indien het niets oplostte: gebruik  even windows update minitool  , Je kan het downloaden via Majorgeeks (<klik!)- dit zoekt voor jou naar nog resterende updates en je kan ze ermee binnenhalen (van officiële sites) en installeren. Moest je dit gebruiken: als je het opent zie je onder Update Historie een cirkeltje met twee pijltjes: hierop klikken zet het programma in werking. Het kan wel tot 20/30 minuten duren voor je een lijstje krijgt - ondertussen blijft het cirkeltje draaien.  Daarna heb je de mogelijkheid om te kiezen welke updates je wil downloaden en/of installeren. Je kan er ook downloads mee verbergen,...) - een handig progje, 'k gebruik het zelf geregeld

Ik heb het geprobeerd maar al gauw, na het intikken van het commando in de powershell strandde ik : "Verification 51 % complete. Windows Recource protection could not perform the requested operation.

Maar voor ik hier mee aan de slag ging heb ik ook nog geprobeerd de Windows Probleemoplosser te gebruiken. Het leek er op af alles goed ging. Hij scande het register en andere zaken, bracht reparaties aan en controleerde de updates. Maar helaas, bij het handmatig uitgevoerde installatieprogramma daarna,  ging het weer mis:

- De installatie voorbereiden

-Zoeken naar updates op de computer

-Wilt u de volgende update installeren? KB4034674 Beveiligingsupdate voor Windows.

- KB4034674  is niet geïnstalleerd.

Na nog een installatiepoging volgde als laatste melding:

-Pakketten naar de Windows Update Cache kopiëren

Die laatste melding bleef enkele uren op mijn scherm staan (met het draaiende wieltje). Na een paar was ik het zat en drukte vergeefs op annuleren. Het programma was alleen af te sluiten via Taakbeheer (Ctr. Alt Dell)

Geplaatst:

·         Type cmd in “Windows zoeken”

·         Klik met de rechter muisknop op het zoekresultaat Opdrachtprompt en kies  Als administrator uitvoeren.

·         Type hier één voor één het volgende in gevold door ENTER:

net stop bits

net stop wuauserv

rmdir /s /q %windir%\SoftwareDistribution

net start bits

net start wuauserv

Let op de spaties na rmdir, s en q en wacht na iedere opdracht tot je terug de cursor ziet knipperen achter het pad “C:\Windows\system32>” (zonder de aanhalingstekens)

Hiermee wordt de service automatische update gestopt, alle gedownloade data wordt verwijderd en de service wordt opnieuw gestart.
Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat er in de map Softwaredistribution een fout zit.
Let wel: de map wordt weer opnieuw aangemaakt door het proces "Windows Update" en zal ook weer opnieuw gevuld worden.
Eventueel geweigerde updates zullen opnieuw aangeboden worden!

Herstart de computer en laat naar updates zoeken.

Geplaatst:
23 uren geleden, -Henk- zei:

Maar voor ik hier mee aan de slag ging heb ik ook nog geprobeerd de Windows Probleemoplosser te gebruiken

-Henk- : bedoel je hiermee die minitool die ik je aanraadde of de klassieke probleemoplosser van windows?

En ik heb het idee dat er basisbestanden van je windows het niet meer doen. Ik raad je dus een herinstall van Windows aan (mèt behoud van je eigen progs en instellingen) - wat denk je ?

(ps: zelf zou ik het in jouw geval ook doen: snelst gedaan ipv een aantal keren in verschillende richtingen te gaan proberen, èn je hebt er terug een volledig in-orde systeem mee.)

Geplaatst:

Ik heb een paar geprobeerd zowel de aanwijzingen van Droske en Passer op te volgend maar in beide gevallen kwam ik niet verder in de procedure. Ik heb ook de klassieke probleemoplosser van Windows gebruikt. Dat leek aanvankelijk veel belovend. Volgens de dialoogschermpjes werd er van alles  gescand, hersteld en OK bevonden en toen daarna  het installeren van de updates begon kreeg ik aan het eind van de rit toch te lezen dat KB4034674 níet geïnstalleerd was. En inderdaad, ook na het opnieuw opstarten bleek dat het geval te zijn.

Een herinstall van Windows? Ik was er al bang voor maar durf het niet goed aan. Bang dat ik een zwart scherm voor m'n neus krijg en niks meer kan doen. Bovendien: Ga ik na die herinstall wel terug naar Windows 10? Ik heb de computer destijds gekocht met Windows 7, dat later gratis werd geupgrade tot Windows 10. Kom ik na de herinstall weer in 7 terecht?

Geplaatst:

Type winver in Windows zoeken (vergrootglas) en druk op ENTER. Er wordt een venstertje geopend.

Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.