Ga naar inhoud

[OPGELOST] Checkboxen in word 2003

jbond

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

ik ben een template aan het maken dat onze gebruikers kunnen gebruiken om een bestelformulier in te vullen. Een aantal van deze velden bevat een checkbox die gewoon aan - of uitgekruisd kan worden. Ik zou nu een totaal willen maken van die checkboxes die in status checked staan en dit totaal vermenigvuldigen met een bedrag.

Weet iemand hoe je dit kan doen? Is dit uberhaupt mogelijk?

Alvast van harte bedankt

Gino

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is mogelijk met.

Een macro maken op de gewone manier zal niet gaan omdat dit enkel handelingen registreert die je uitvoert in je document.

Je moet daarvoor zelf een procedure maken met vba.

Als je zelf die vba code niet kan maken, mag je mij het dokument bezorgen met wat uitleg over waar en hoe het resultaat moet getoond worden en dan maak ik de procedure wel voor jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar was ik al bang voor. Ik heb van VBA geen kaas gegeten, maar heb het nu zodanig opgelost dat ik ipv checkboxes gewone numerische velden gebruik. Minder elegant misschien, maar het doel heiligt de middelen denk ik maar.

Toch hartelijk bedankt voor je aangeboden hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.