Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo iedereen,

sinds eergistere wil mijn pc(een MEDION van +- 3jaar) niet meer opstarten.

wanneer ik op de knop drukte gebeurde er niets, toen heb ik achteraan gekeken of de schakelaar wel op stond. deze stond op. ik heb toen de stekker uitgetrokken en alles van men pc losgekoppeld (printer, luidsprekers, ....) behalve beeldscherm, muis en keyboard. toen ik hierna de stekker trug instak begonnen mijn ventilatoren te draaien net alsof hij opstart, maar hij start niet op.

de knop om mijn pc aan te zetten is verlicht met een led die in normale toestand continu brand als de pc aanstaat, als ik nu de stekker insteek knippert deze led

weet er iemand wat het probleem is en of dit nog op te lossen valt???

alvast bedankt

louis

Geplaatst:

beste louis,

het klinkt misschien wat vreemd, maar kunt u eens aan de achterkant waar de stroom er in gaat ruiken of u een vreemde verbrande lucht ruikt toevallig?

het zou kunnen dat uw voeding het begeven heeft namelijk.

geeft uw pc toevallig ook piepjes?

Geplaatst:

hallo Yannick

bedankt voor je reactie

ik heb gedaan wat je gezegd hebt, maar ik ruik geen vreemde geurtjes

piepen doet ie ook niet.

om zeker te zijn dat het mn voeding niet is, ga ik er een andere voeding inplaatsen en zien wat ie dan doet.

moest mijn pc met een andere voeding nog steeds niet reageren, kan ik hieruit dan besluiten dat mijn moederbord stuk is??

alvast bedankt

louis

Geplaatst:

als het niet de voeding is dan zou het ook nog het werkgeheugen kunnen zijn.

dit is een bekend probleem bij medions van 3/4 jaar geleden.

let wel op dat u een voeding neemt die sterk genoeg is (aantal Watt)

ik denk dat dit het grote probleem is.

oja, als uw pc dan toch open ligt.. verwijder dan direct alle stof (als het rond componenten zit doet u dit het beste met een kleine kwast)

stof is overigens ook een killer voor de pc (stof geleid enorm goed)

dus zit er veel stoffigheid in..laat het ook even weten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.