Ga naar inhoud

[OPGELOST] Disk Boot Failure

woutjuh5

Aanbevolen berichten

hoi,

ik heb een probleem met mijn oude pc hij wil niet meer opstarten.

als ik hem gewoon laat opstarten krijg ik dat windows beschadigd is of niet kan worden gevonden : \windows\system32\config\system

verander ik de boot volgorde van floppy,hdd,cdrom naar 3x cdrom en doe windows xp cd erin, of 3x floppy en duw een floppy erin zegtie : boot failure insert system disk and press enter.

normaal doe ik gewoon windows xp cd erin. en dan zou die naar dat blauwe instal scherm moeten gaan maar doet hij nu niet eens.

weet eigenlijk niet wat ik nu nog verder kan doen. kan iemand me mischien verder helpen.

mvg Wout

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ligt het probleem bij de hardware.

Bij oude pc word vaak de cdrom en de harde schijf samen aangesloten op 1 enkele controller van het moederbord, dit via een dubbele kabel (met 2 platte connectors, een op de harde schijf, en een op de cdrom.

Als de platte kabel of de controller op het moederbord stuk zijn kan je dit hebben.

En oude floppy zijn vaak onleesbaar door ouderdom.

Probeer eens met een andere kabel en plaats je cdrom apart op de 2e controller van je moederbord.

De harde schijf laat je op de eerste (primaire) controller aangesloten.

Of test de cdrom e,n kabel eens op een andere pc.

Kan nl ook aan het moederbord liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.