Ga naar inhoud

Laptop sluit automatisch af na verwijderen stroomkabel

elham

Aanbevolen berichten

Je kunt gelijk hebben. Daarom maak je misschien toch beter al direct gebruik van de garantie. Als het probleem zich met de vervangende accu herhaalt dan, wat niet te hopen is, dan moeten we verder kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen had ik hardwarecity een mail gestuurd met mijn probleem en zij gaan vandaag een nieuwe accu verzenden. Dus deze nieuwere accu moet ik eigenlijk gebruiken zoals vermeld op site van batteryking: accu een nacht opladen, daarna minstens 5 maal gedeeltelijk ontladen en vervolgens volledig opladen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien het feit dat de accu een paar dagen goed heeft gefunctioneerd klinkt het voor mij als een defecte accu. Het is bijna een "dead on arrival"

Ik zou even contact opnemen met de leverancier hoe verder te gaan.

(Als "nooduitgang": De wet kopen op afstand gebied dat een leverancier het product zonder opgaaf van reden terug moet nemen. De periode is in elk geval 2 weken: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/kopen-op-afstand-wat-is-belangrijk-om-te-weten) Retour/verzendkosten zijn soms wel voor eigen rekening.

https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand

aangepast door Veng
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, elham zei:

Dus deze nieuwere accu moet ik eigenlijk gebruiken zoals vermeld op site van batteryking: accu een nacht opladen, daarna minstens 5 maal gedeeltelijk ontladen en vervolgens volledig opladen?

Ik doe het anders en de resultaten zijn prima.

Accu gebruiken tot lading nog ongeveer 13 % is. Dan volledig opladen en terwijl niet gebruiken. Zodra de accu volledige geladen is koppel je de stroom af en laat je de accu goed afkoelen.

Dat herhaal ik 3 maal.

Als je vaak en langdurig op netstroom werkt, verwijder dan de accu en bewaar hem koel. Deze moet dan minstens tot 40 % geladen zijn en laat de lading tijdens de bewaring niet beneden de 20 % komen.

Men mag dan wel beweren dat Lion accu's geen "geheugen" hebben, ik weet zeker dat de batterij veel langer mee gaat als je deze regels in acht neemt.

@Veng

Artikel 6a - Herroepingsrecht bij levering van producten

1.     Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.

2.     Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Bron: https://www.hardwarecity.nl/algemene-voorwaarden

Ik denk dus dat elham er in dit geval goed aan gedaan heeft de garantie aan te spreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.